  • Data: 2006-12-12 14:15:48
    Temat: Re: do posiadaczy kredytow walutowych
    Od: Karol S <k...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pi23 wrote:

    > Interesuje mnie ogolna zasada. Nie zastnawialem sie nad konkretnym
    > bankiem. Chcialbym poczytac o Waszych doswiadczeniach. W jakim Banku
    > masz kredyt i jak to wyglada w Twoim przypadku?

    Mam w GE. GE nie prowadzi rachunków ROR. Są dwa konta, jedno na spłaty
    rat, drugie na nadpłaty kapitału. Kurs wymiany walut bierze się ze
    strony banku. Używa się kursu obowiązującego na dzień poprzedni, czyli
    np. we wtorek po południu robisz przelew według kursu wtorkowego,
    przelew dochodzi do GE w środę i jest ok. Nadpłatę mogę zrobić kiedy
    chcę i w dowolnej wysokości po prostu robiąc przelew, przewalutowanie
    odbywa się chyba tak samo. Ponieważ nie chce mi się co miesiąc
    przeliczać kwoty raty, to uruchomiłem polecenie zapłaty i GE sam sobie
    ściąga z mojego prywatnego konta odpowiednią kwotę w odpowiedni dzień.

    W PKOBP trzeba mieć założone konto ROR, z którego będą sobie sami co
    miesiąc pobierać ratę. Jeśli chcesz zrobić nadpłatę to musisz wysłać do
    nich pismo z prośbą o pobranie większej kwoty. Nie wiem jak się
    przewalutowuje ani spłata w innym terminie.

    Karol