    From: S <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: dobicie frankowców
    Date: Thu, 15 Jan 2015 21:03:41 +0100

    W dniu 2015-01-15 o 20:50, J.F. pisze:

    > Bo ja wiem ... poszedl w gore, kto zaufal frankowi na razie nie ma
    > powodow do niezadowolenia.

    Zaufali kredytobiorcy, bo miała być to STABILNA waluta.

    > Moze sie wlasnie zmienic.
    >
    > Poza tym tylko 0.75%. Czasy takie, ze trzymajac w innym banku mozna
    > stracic duzo wiecej :-)
    > Niemieckie obligacje tez siegnely ujemnych procentow.

    IMO: ważniejsza jest nieprzewidywalność. Dziś załatwili kredytobiorców.
    Jak komuś zostało 100.000 CHF do spłaty to w PLN ma o 70.000 więcej do
    zapłacenia. To może spowodować wyższe raty, ale przede wszystkim brak
    zabezpieczenia kredytu, więc ubezpieczenie, tudzież bankructwo itd.

    Kto gwarantuje, że jutro nie wpadną na inny pomysł, który kopnie franka
    w drugą stronę lub np. znacjonalizuje depozyty (pomysł z Cypru)?

    > Tylko ... ci wszyscy "frankowcy" trzymaja u nich kase ? Zazwyczaj nie.
    > To tylko nominalna waluta.

    Chodzi też o wiarygodność. Zauważ, że zabezpieczenie BFG masz do 100.000
    euro. A jeśli ktoś ma 10 mln? Przeciez nie będzie trzymał w 100 bankach.
    Decyduje zaufanie... A jeśli narodowy bank robi taki numer to wiesz...

    > A oni sie pewnie pytaja "po co nam reszta swiata i te klopoty z powodu
    > popularnosci franka, co oni, nie moga sobie dolarami handlowac ?" :-)

    W gruncie rzeczy tak jest... Decydując się na obronę 1.2 EUR/CHF zyskali
    kuuuuupę kasy. Drukowali i kupowali, co chcieli. W praktyce za darmo
    dostawali. Teraz uwolnili i znowu zarobili na tym kokosy. Wszyscy teraz
    biadolą co oni będą sprzedawać, a ja się zastanawiam, po co oni w ogóle
    muszą pracować? ;-)

    --
    Pozdrawiam