  • Data: 2015-01-20 17:43:38
    Temat: Re: dobicie frankowców
    Od: S <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-01-19 o 22:23, Pete pisze:
    > Nooo, jeśli musi zapłacić odsetki, to niestety, ale nie ma kredytów 0%.

    To było przewidywane.

    > W niektórych krajach ostatnio trzeba też zapłacić za trzymanie kasy na
    > lokacie.

    I co to ma do rzeczy?

    > To jak nazwać zarządzających OFE? Bo tam klient ma zerowe szanse na
    > niezapłacenie prowizji za zarządzanie.

    To, że OFE jest kantem to każdy wie. Klient ma konto i nawet zna saldo
    rachunku, z którego nijak pieniędzy nie może wypłacić. Widzę tu pewną
    analogię do kredytu w CHF. Spłacam, spłacam, spłacam, a ciągle więcej do
    spłaty niż było ;-) W tej chwili z OFE jest przecież podobnie. Cały czas
    płacę, a emeryturę z każdym rokiem naliczają mi mniejszą.

    > Ciągle kredyt w CHF kosztuje mniej od kredytu PLN. A to co będzie w
    > przyszłości to wróżenie z fusów.
    > W ciągu całego życia kredytu, może się okazać że pomimo ostatnich
    > zawirowań, kredyt w CHF wyjdzie taniej niż PLN

    Minęło 7 lat. Ciekawe czy musi minąć kolejne 7, byś uznał, że to niemożliwe.

    A wierzysz, że dolar będzie w okolicach 2zł, bo kiedyś był?

    > Bo ja pamiętam również:
    > EUR
    > NOK
    > JPY
    > GBP
    >
    > Do wyboru do koloru.

    Tak? A masz jakieś dane ilu jest tych z kredytem w NOK czy JPY? Znajdź i
    porównaj do CHF. To naprawdę proste.

    > Jak uparty osioł nie chcesz zrozumieć, że to klienci parli na CHF.

    To nieprawda. Dziś powiesz, że w PRL-u klienci parli po malucha, a nie
    np. toyotę? Bo było więcej maluchów i kolejki na nie...

    > Bo ze względu na wysokość raty mogl;i dostać kredyt o 30-50% większy.

    Bo tylko wtedy można było ich władować w kibel, co się zresztą pięknie
    udało. Jak chcesz kogoś zlicytować to daj mu więcej niż jest w stanie
    spłacić zapewniając, iż da radę, bo coś tam, gdzieś tam... Chwilówka da
    Ci nawet na dowód.

    > I im ta masa pieniędzy wyłączała rozum.

    Z pewnością ;-)

    > Ostatnio w Wyborczej opisała swoją sytuację jakaś babka, która dla
    > siebie i dziecka kupiła mieszkanie 110m za 800tys.
    > Bo tyle jej wyszło max zdolności w CHF.

    Gdy samobójca chce skoczyć z mostu to stosowne służby mają OBOWIĄZEK
    prawny zrobić wszystko, by go powstrzymać, a nakłanianie do samobójstwa
    jest karalne. Nie dotyczy banków, jak widać.

    > Noo, Polska Zielona Wyspa, wokól recesja, stopy spadają do zera, więc
    > równie dobrze franek mógłby być po 50gr a Libor w okolicach 0.

    No i jeszcze mieszkania mogły wzrosnąć z 15.000zł za metr w Warszawie
    czy 12.000 w Gdańsku np. na 100.000zł prawda?

    --
    Pozdrawiam