  • Data: 2006-08-02 09:20:00
    Temat: Re: działalność gosp i konto osobiste
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zephyr wrote:

    > no wiec teraz więcej danych:
    > otóż posiadam konto INTELIGO, na stronie www po zalogowaniu w dziale
    > przelewy są pozycje typu: przelew do ZUS i przelew do US.
    > Sugerując się tymi pozycjami, zadzwoniłem do konsultanta infolinii
    > INTELIGO: powiedział:
    > "nie ma żadnych przeszkód z naszej strony aby używał pan konta z
    > tytułu prowadzonej działalności - jedynie nie jestem w stanie
    > powiedzieć co na to urzędy na formularzu których musi pan podać nr
    > konta firmowego" no i tu problem, bo o ile w ZUS to pewnie by
    > przeszło, to niestety na formularzu NIP-1 jest pozycja konta
> [...]

    Tak jak pisał herbi zapłata ZUS (za siebie) i podatków dochodowego (za
    siebie) i VAT (za siebie) jest jak najbardziej płatnością *osobistą* a
    nie *firmową*. Czym innym będzie zapłata za faktury kontrahentom lub
    przyjmowanie zapłat od nich. Więc nie dziwi mnie, że konsultanci
    Inteligo nie mają nic przeciwko płaceniu ZUS i US z ich konta
    prywatnego.