  • Data: 2010-02-16 17:48:05
    Temat: Re: dziura w EMV - chip & PIN to porazka?
    Od: "MG" <n...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jacek Osiecki" napisał:
    > Jeśli bezpieczeństwo kart by miało zależeć od tego że ktoś zatai algorytmy
    > autoryzacji to nie brzmi to najweselej :)

    Jak najbardziej podzielam Twoje zdanie, ale bezpieczeństwo kart nie polega
    na tajności algorytmów. Co prawda, nie bardzo wiem, co rozumiesz pod
    pojęciem "algorytmu autoryzacji", ale same algorytmy, na których opiera się
    EMV są akurat znane.
    To, czy ktoś ma prawo do publikacji czyjejś własności intelektualnej jest
    jedak całkiem odrębną sprawą.
    Podejrzewam, że zespół z Cambridge mógłby bez problemu zaobserwować i opisać
    istniejące mechanizmy, gdyby poświęcił się nieco bardziej badaniam, a nieco
    mniej twórczości.

    --
    MG