eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[email] mBank spamuje i lekceważy klientów (213.180.131.38)Re: [email] mBank spamuje i lekceważy klientów (213.180.131.38)
  • From: "K.K." <z...@h...oraz.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    References: <4495ed50$1@news.home.net.pl>
    Subject: Re: [email] mBank spamuje i lekceważy klientów (213.180.131.38)
    Date: Mon, 19 Jun 2006 12:26:03 +0200
    Lines: 108
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2869
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2869
    NNTP-Posting-Host: 83.7.38.130
    Message-ID: <44967bc9$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1150712777 83.7.38.130 (19 Jun 2006 12:26:17 +0200)
    Organization: home.pl news server
    X-Authenticated-User: e...@d...pl
    Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.home.net.pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:388719
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Lukasz Kozicki" <R...@v...cy.invalid> napisał w
    wiadomości news:4495ed50$1@news.home.net.pl...
    > X-post: pl.internet.mordplik , pl.biznes.banki.
    > FUT na pl.biznes.banki . Jeśli ktos bedzie chciał
    > ustosunkowac się do spraw "okołospamowych" proszę
    > o przestawienie grupy na pl.internet.mordplik .
    > Stan faktyczny:
    > mBankowi nie wyraziłem zgody na przetwarzanie moich danych
    > osobowych do celów marketingowych, wmyśl zapisów ustawy o
    > przetwarzaniu danych osobowych. Jednocześnie zaprenumerowałem
    > jednak biuletyn dla inwestorów, wyrażając przy tym zgodę na
    > przesyłanie informacji handlowych w sposób zgodny z ustawą
    > o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
    > Na adres podany do mailingu biuletynu dla inwestorów, a także
    > na inny adres, na ktróy nie wyrażałem zgody na żaden mailing
    > dostawałem mailingi reklamowe, poza zamówionym biuletynem.
    > Po jednej reklamacji na mLinii w grudniu 2005 przestałem
    > dostawać cokolwiek na ów drugi adres e-mailowy. W związku z
    > dalszymi niezamówionymi mailingami na adres podany do biuletynu

    Dlaczego niezamówionymi? Wszak niżej niezbicie sam sobie przeczysz.

    > złożyłem na pczątku lutego 2006 kolejną reklamację. Pod koniec
    > maja (czyli po niemal 4-ech miesiącach od reklamacji) otrzymałem
    > odpowiedź na tą reklamację. Odpowiedź cytuję poniżej, prawie
    > w całości.
    > ,-[ odpowiedź z mBanku na reklamację ]---------------------------
    >> Szanowna(y) Pani(e)
    >> W związku z reklamacją zarejestrowaną w dniu 2006-02-09 10:59:13
    >> (numer R88577196) przekazujemy wyjaśnienia mBanku
    >> Przepraszam Pana za tak długi czas oczekiwania na odpowiedź z
    >> naszej strony.
    >> Chciałbym zwrócić uwagę, że wyraził Pan zgodę na otrzymywanie
    >> informacji handlowych drogą elektroniczną. Nie wyraził Pan
    >> natomiast zgody na przetwarzanie swoich danych w celach
    >> reklamowych, ale powyższa zgoda nie obejmuje reklamy produktów
    >> własnych. Ponieważ we wspomnianych mailingach sprzedawaliśmy
    >> produkt mPlan oraz usługę doładowań dlatego otrzymał Pan maile
    >> z wymienionymi ofertami Banku.
    >> Jeśli nie życzy Pan sobie otrzymywać żadnych treści reklamowych
    >> proponuję skontaktować się z mLinią i poprosić o zmianę zgody
    >> na reklamę na 'nie'.
    >> Brak zgody na otrzymywanie treści handlowych drogą elektroniczną
    >> będzie skutkował tym, że nie będzie Pan otrzymywał biuletynu
    >> inwestycyjnego mBanku.
    >> Mam nadzieję, że powyższe wyjaśnienia są dla Pana wystarczające.
    >> Przepraszam za powstałe niedogodnści.
    >> Z poważaniem
    >> Dxxx Txxx
    > `---------------------------------------------------
    -------------
    > (dane osobowe pracownika mBanku zaciemnione).
    > Komentarz:
    > Rzeczywiście w ustawie o ochronie danych osobowych istnieją
    > zapisy (art. 23, ust. 1 pkt 5, oraz art. 23 ust. 4 pkt 1) z
    > których wynika, ze administrator danych osobowych ma prawo
    > uprwiać "marketing bezpośredni własnych produktów lub usług
    > administratora danych". Nie chcę się z nimi spierać, czy oferta
    > doładowania telefonów w sieci Orange stanowi marketing własnych
    > produktów czy usług,

    I słusznie, bo białe jest białe i jest to bezsporne. Mbank reklamuje swoje
    usługi i w tym przypadku jest to usługa umożliwiająca doładowanie telefonu
    w sieci Orange, więc jest to marketing niewątpliwie własnych usług
    umożliwiających korzystanie z usług innych firm (tu Orange).

    > bo nawet jeśli moim zdaniem nie stanowi, to
    > zaraz okaże się że, na przykład, że 51% mBank-u należy do France
    > Telecom - albo coś w tym stylu, i wyjdzie na to, że od strony
    > prawnej mBank jest kryty.

    Byłby i jest kryty bez uwzględniania tych relacji inwestorskich między
    podmiotami.

    > Uważam jednak, że jeśli kilka razy robiłem awanturę że biuletyn
    > dla inwestorów chcę dostawać - a reklam doładowania w sieci w
    > której nie mam telefonu czy namawiania do kredytu którego i tak
    > nie wezmę - nie chcę, że powinno to być dla nich zrozumiałe.

    I jest, co jest wyraźnie widoczne w ich odpowiedzi.

    > Jak widać, nie jest.

    A prawo wyboru? Jest co prawda ograniczone, ale tylko do formy 'zapłaty'.
    Za darmo nie dają. To nie przestępstwo. Jeszcze nie nadeszła ta pora kiedy
    to klient będzie wybierał za co i ile zapłaci, a co weźmie sobie za darmo.

    > Informację, że jedynie mogę albo dostawać
    > biuletyny razem ze spamem, albo nie dostawac nic - uważam za
    > rodzaj szantażu.

    Nie jest to szantaż lecz pewien koszt korzystania z innej usługi, jaką
    jest biuletyn informacyjny. Nie chcą go przekazywać za 'darmo'. Nie muszą
    się na to godzić, a ty nie masz prawa egzekwować Coś za coś i jeśli.chcesz
    otrzymywać biuletyn to płać otrzymywaniem reklam.
    Tak samo jest z nieobowiązkowymi 'darmowymi' kontami na Onecie. To też
    szantaż?

    > W związku z tym reklamy przychodzące od mBanku
    > będę uważał za spam

    Czyli "zgodziłem się na otrzymywanie reklam i będę je uważał za spam"
    wbrew ogólnie przyjętej i prawnej definicji spamu.
    Wnioski.
    Sąd sądem, ale sprawiedliwość musi być po 'naszej' stronie. Tak było, jest
    i będzie, bo to wciąż to samo Kargulowe plemię, tylko czasy nie te, więc
    granatem już wiele nie zwojujesz ;-)


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1