-
From: "K.K." <z...@h...oraz.pl>
Newsgroups: pl.biznes.banki
References: <4495ed50$1@news.home.net.pl>
Subject: Re: [email] mBank spamuje i lekceważy klientów (213.180.131.38)
Date: Mon, 19 Jun 2006 12:26:03 +0200
Lines: 108
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2869
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2869
NNTP-Posting-Host: 83.7.38.130
Message-ID: <44967bc9$1@news.home.net.pl>
X-Trace: news.home.net.pl 1150712777 83.7.38.130 (19 Jun 2006 12:26:17 +0200)
Organization: home.pl news server
X-Authenticated-User: e...@d...pl
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.home.net.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:388719
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Lukasz Kozicki" <R...@v...cy.invalid> napisał w
wiadomości news:4495ed50$1@news.home.net.pl...
> X-post: pl.internet.mordplik , pl.biznes.banki.
> FUT na pl.biznes.banki . Jeśli ktos bedzie chciał
> ustosunkowac się do spraw "okołospamowych" proszę
> o przestawienie grupy na pl.internet.mordplik .
> Stan faktyczny:
> mBankowi nie wyraziłem zgody na przetwarzanie moich danych
> osobowych do celów marketingowych, wmyśl zapisów ustawy o
> przetwarzaniu danych osobowych. Jednocześnie zaprenumerowałem
> jednak biuletyn dla inwestorów, wyrażając przy tym zgodę na
> przesyłanie informacji handlowych w sposób zgodny z ustawą
> o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
> Na adres podany do mailingu biuletynu dla inwestorów, a także
> na inny adres, na ktróy nie wyrażałem zgody na żaden mailing
> dostawałem mailingi reklamowe, poza zamówionym biuletynem.
> Po jednej reklamacji na mLinii w grudniu 2005 przestałem
> dostawać cokolwiek na ów drugi adres e-mailowy. W związku z
> dalszymi niezamówionymi mailingami na adres podany do biuletynu
Dlaczego niezamówionymi? Wszak niżej niezbicie sam sobie przeczysz.
> złożyłem na pczątku lutego 2006 kolejną reklamację. Pod koniec
> maja (czyli po niemal 4-ech miesiącach od reklamacji) otrzymałem
> odpowiedź na tą reklamację. Odpowiedź cytuję poniżej, prawie
> w całości.
> ,-[ odpowiedź z mBanku na reklamację ]---------------------------
>> Szanowna(y) Pani(e)
>> W związku z reklamacją zarejestrowaną w dniu 2006-02-09 10:59:13
>> (numer R88577196) przekazujemy wyjaśnienia mBanku
>> Przepraszam Pana za tak długi czas oczekiwania na odpowiedź z
>> naszej strony.
>> Chciałbym zwrócić uwagę, że wyraził Pan zgodę na otrzymywanie
>> informacji handlowych drogą elektroniczną. Nie wyraził Pan
>> natomiast zgody na przetwarzanie swoich danych w celach
>> reklamowych, ale powyższa zgoda nie obejmuje reklamy produktów
>> własnych. Ponieważ we wspomnianych mailingach sprzedawaliśmy
>> produkt mPlan oraz usługę doładowań dlatego otrzymał Pan maile
>> z wymienionymi ofertami Banku.
>> Jeśli nie życzy Pan sobie otrzymywać żadnych treści reklamowych
>> proponuję skontaktować się z mLinią i poprosić o zmianę zgody
>> na reklamę na 'nie'.
>> Brak zgody na otrzymywanie treści handlowych drogą elektroniczną
>> będzie skutkował tym, że nie będzie Pan otrzymywał biuletynu
>> inwestycyjnego mBanku.
>> Mam nadzieję, że powyższe wyjaśnienia są dla Pana wystarczające.
>> Przepraszam za powstałe niedogodnści.
>> Z poważaniem
>> Dxxx Txxx
> `---------------------------------------------------
-------------
> (dane osobowe pracownika mBanku zaciemnione).
> Komentarz:
> Rzeczywiście w ustawie o ochronie danych osobowych istnieją
> zapisy (art. 23, ust. 1 pkt 5, oraz art. 23 ust. 4 pkt 1) z
> których wynika, ze administrator danych osobowych ma prawo
> uprwiać "marketing bezpośredni własnych produktów lub usług
> administratora danych". Nie chcę się z nimi spierać, czy oferta
> doładowania telefonów w sieci Orange stanowi marketing własnych
> produktów czy usług,
I słusznie, bo białe jest białe i jest to bezsporne. Mbank reklamuje swoje
usługi i w tym przypadku jest to usługa umożliwiająca doładowanie telefonu
w sieci Orange, więc jest to marketing niewątpliwie własnych usług
umożliwiających korzystanie z usług innych firm (tu Orange).
> bo nawet jeśli moim zdaniem nie stanowi, to
> zaraz okaże się że, na przykład, że 51% mBank-u należy do France
> Telecom - albo coś w tym stylu, i wyjdzie na to, że od strony
> prawnej mBank jest kryty.
Byłby i jest kryty bez uwzględniania tych relacji inwestorskich między
podmiotami.
> Uważam jednak, że jeśli kilka razy robiłem awanturę że biuletyn
> dla inwestorów chcę dostawać - a reklam doładowania w sieci w
> której nie mam telefonu czy namawiania do kredytu którego i tak
> nie wezmę - nie chcę, że powinno to być dla nich zrozumiałe.
I jest, co jest wyraźnie widoczne w ich odpowiedzi.
> Jak widać, nie jest.
A prawo wyboru? Jest co prawda ograniczone, ale tylko do formy 'zapłaty'.
Za darmo nie dają. To nie przestępstwo. Jeszcze nie nadeszła ta pora kiedy
to klient będzie wybierał za co i ile zapłaci, a co weźmie sobie za darmo.
> Informację, że jedynie mogę albo dostawać
> biuletyny razem ze spamem, albo nie dostawac nic - uważam za
> rodzaj szantażu.
Nie jest to szantaż lecz pewien koszt korzystania z innej usługi, jaką
jest biuletyn informacyjny. Nie chcą go przekazywać za 'darmo'. Nie muszą
się na to godzić, a ty nie masz prawa egzekwować Coś za coś i jeśli.chcesz
otrzymywać biuletyn to płać otrzymywaniem reklam.
Tak samo jest z nieobowiązkowymi 'darmowymi' kontami na Onecie. To też
szantaż?
> W związku z tym reklamy przychodzące od mBanku
> będę uważał za spam
Czyli "zgodziłem się na otrzymywanie reklam i będę je uważał za spam"
wbrew ogólnie przyjętej i prawnej definicji spamu.
Wnioski.
Sąd sądem, ale sprawiedliwość musi być po 'naszej' stronie. Tak było, jest
i będzie, bo to wciąż to samo Kargulowe plemię, tylko czasy nie te, więc
granatem już wiele nie zwojujesz ;-)
Następne wpisy z tego wątku
- 19.06.06 10:38 Kamil Jońca
- 19.06.06 11:32 Lukasz Kozicki
- 19.06.06 11:37 Lukasz Kozicki
- 19.06.06 11:42 r...@a...net.pl
- 19.06.06 12:11 Lukasz Kozicki
- 19.06.06 12:48 K.K.
- 19.06.06 13:04 Kamil Jońca
- 19.06.06 13:09 Lukasz Kozicki
- 19.06.06 13:36 K.K.
- 19.06.06 13:58 r...@a...net.pl
- 19.06.06 14:31 Kamil Jońca
- 19.06.06 15:19 Wojciech Nawara
- 19.06.06 15:24 K.K.
- 19.06.06 16:31 Kamil Jońca
- 19.06.06 16:44 Kamil Jońca
Najnowsze wątki z tej grupy
- w Polsce jest kryzys
- mBank mKsiegowosc
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
- PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- Prawdziwy/fałszywy bank
- Velo dał mi bezpłatny debet...
- Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- zloto
- Velo częściowo ugiął się...
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-15 Prawdziwy/fałszywy bank
- 2024-10-13 Velo dał mi bezpłatny debet...
- 2024-10-07 Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- 2024-10-05 Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-03 zloto
- 2024-09-23 Velo częściowo ugiął się...