  • Data: 2011-08-08 12:17:38
    Temat: Re: euro w Polsce: dlaczego tak, dlaczego nie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-08-08 14:08, Tomasz Chmielewski pisze:

    > - k...., ale mam rate w banku we frankach!
    >
    > - co tam rata, zielona wyspa jestesmy ;)

    Zasadniczo dla gospodarki ruchy cen walut są przynajmniej neutralne,
    jeśli nie korzystne. Neutralne, ponieważ przy stracie jednych
    przedsiębiorców pojawia się natychmiast zysk u drugich - co z tego, że w
    dupę dostali importerzy, jak podwójnie zarobili eksporterzy?

    Korzystna, ponieważ motywuje przedsiębiorców do wykonywania tego, co
    faktycznie się opłaca (np. do eksportu, albo do importu)

    itp. itd.

    Generalnie twierdzenie, że brak konieczności przeliczania cen walut to
    jakieś wielkie ułatwienie dla rozwoju gospodarki dla mnie brzmi idiotycznie.

    --
    Liwiusz