  • Data: 2011-08-09 11:01:14
    Temat: Re: euro w Polsce: dlaczego tak, dlaczego nie
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> szukaj wiadomości tego autora

    On 09.08.2011 12:32, Jarek Andrzejewski wrote:

    > no właśnie. Dlaczego więc sądzisz, że jedna z nich dowodzi drugiej -
    > dalibóg, nie wiem.

    Hmm? Zdawalo mi, sie, ze ty usilujesz dowiesc, ze potencjalny miliard
    strat bankow rowna sie caalkowitym stratom przedsiebiorstw.

    No ale niewazne, najwyrazniej gdzies sie nie zrozumielismy.

    > Tak napisałeś jasno: "Polska straciła kilkanaście miliardów euro" (a
    > więc 10-20 mld). Nie podałeś ani jednej liczby potwierdzającej tę
    > kwotę.

    W <9...@m...uni-berlin.de> napisalem:

    Sa rozne szacunki, od kilku do kilkudziesieciu miliardow zl
    strat na opcjach.

    Liczby podalem, szacunki sa rozbiezne od kilku do nawet 200 mld zl (choc
    200 mld zl to z pewnoscia b. mocno przesadzona kwota, nawet jak w to
    wliczymy mocno niepoliczalne "straty zaufania do systemu bankowego").

    Dokladna wartosc jest oczywiscie ciezka do oszacowania w precyzyjny
    sposob - ale jaka by to kwota nie byla, jest to jednoznaczna strata
    polskich obywateli i przedsiebiorstw, wynikajaca m.in. z przywileju
    emitowania zlotowki i braku euro jako waluty w naszym kraju.

    O co tez pytal inicjator watku :) - jak ma ktos inne argumenty
    za/przeciw, oczywiscie chetnie podyskutuje.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org