  • Data: 2003-10-07 12:48:25
    Temat: Re: eurobank
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    bd wrote:
    > a gdzie napisalem, ze zabraniam Ci bronic tego banku?

    Posadzajac mnie, ze mi placa za ich obrone i pytaniem dlaczego ja tak bronie
    tego banku.

    > a czy ja pisze, ze musi cos uruchamiac?

    Takie sa wnioski - ze jak nie udostepnia to jest oszustem i zdzierobankiem.
    Widocznie taka bedzie strategia cenowa i bank chce uniknac wprowadzania
    nowych oplat za sprawdzenie salda, kiedy bedzie mozna to zrobic via telefon
    czy internet. Jest i bedzie zlotowka.

    > ja sie tego banku nie uczepilem. tematem tej dyskusji jest eurobank
    > wiec mowie na temat. dziwne?

    To ty zaczales ten watek, wiec ja sie pytalem dlaczego o tym banku z takimi
    argumentami? Dziwi mnie to, bo na rynku sa od kilku lat banki, ktore tak
    samo robie - i jakos wczesniej nie zwrocilem uwaghi, zebys z takim zacieciem
    je "obsmarowywal?".
    Ja w tym banku konta nie mam i pewnie zaloze jak bede miec interent "do
    testow", ale uwazam, ze twoje argumenty sa niesprawiedliwe w ocenie tego
    banku

    > bo ja sie nie czepiam, nie mam w zwyczaju. to ten bank a nie inny
    > wchodzi teraz na rynek. poza tym skad wiesz od jak dawna ja tu jestem?

    Nie wiem (nie chce mi sie w googlu sprawdzac ;), ale nie przypominam sobie,
    zebys podobnego typu arguemty wysuwal do "liderow" rynku. A raczej
    zapamietalbym takie watki ;)

    > Twoim zdaniem, Twoim zdaniem. zawsze wyrazasz swoje zdanie. to
    > normalne. a ja Ci mowie, ze bank ten prowadzi (popularna wsrod
    > bankow) polityke
    > oplat "ukrytych".

    Zobacz na strukture dochodow bankow w Polsce i na zachodzie, to zobaczysz
    ile pochodzi z marzy odsetkowej, a ile z prowizji i oplat. (mozesz sie lekko
    zdziwic). To po pierwsze. Oplata moze i jest ukryta, ale nie obowiazkowa -
    jesli nie chcesz - nie musisz przeciez jej ponosic. Dlatego mnie sie taka
    strategia osobiscie podoba. Chcesz korzystac - plac - nie chcesz nie
    placisz. Dlaczego uwazasz, ze oplata za prowadzenie konta i darmowe
    sprawdzanie salda na ekranie jest lepsze od tej przyjetej przez zarzad
    banku? Ja tak nie uwazam.Nie uwazam tez, ze wszystko powinno byc za free.

    > bez komentarza.

    Ale jesli popytasz sie bankowcow, to najwiecej krzyku robia osoby, ktore na
    koncie trzymaja drobnice, a wymagaja obslugi jak VIPy i wszystko dla nich za
    drogie jest..

    > i bardzo czesto a raczej zawsze wina za przekroczenie dopuszczalnego
    > salda banki obciazaja klienta. a eurobank zdaje sie mowic: "chcesz
    > sprawdzic saldo PLAC. nie chcesz? nie musisz sprawdzac ale jak
    > przekroczysz saldo to KARA"

    Tak jak wiekszosc bankow. Dalej nie rozumiem twojego stanowiska. Czy
    probowales jak to jest, jak na koncie masz mniej niz 1 zl, ze piszesz, ze
    bank pozwoli na przekroczenie salda? Jesli nie, dlaczego tak piszesz?

    > poza tym ludzie moga chcec sprawdzic czy wplynely juz na konto
    > srodki, na ktore czekali. za to tez maja placic? BEZSENS. bank
    > powinien sie cieszyc, ze powierzam mu swoje pieniadze. wprowadzajac
    > takie oplaty utrudnia dostep do tego, co nalezy do klienta.

    Dalej jakos nie mozesz zrozumiec, ze jest to bank _na rozruchu_, w ktorym
    nie wszystkie kanaly dystrybucji uslug dzialaja. Dla mnie jest logiczne, ze
    bank wprowadza taka oplate w bankomacie (bo zajmujesz miejsce przy
    bankomacie - na ktore czekaja ludzie - wiec za to plac - wiem, ze trudne do
    przelkniecia, ale logiczne) i zamiast zmieniac TOiP w przyszlosci (z 0 na 1
    zl) od razu wprowadzil taka pozycje. W przyszlosci niedlugiej bedziesz mogl
    sprawdzic saldo przez zdalne kanaly dostepu - mam nadzieje, ze za free. I co
    wtedy powiesz? :)

    > a co to za usluga? to jest niezbedne minimum. skoro w danym banku
    > gromadze pieniazki to musze miec do nich swobodny dostep.

    Gromadzisz, czy tylko teoretyzujesz?
    Dostep masz swobodny. Ludzie od dawien dawna zyli bez swiadomosci ile
    konkretnie maja kasy na koncie i dobrze bylo. Jesli to ci nie odpowiada -
    nie zakladasz konta, ale trudno wypowiadac sie za innych, ktorzy wala to?

    > ps. nie jestem nastawiony jakos specjalnie negatywnie do tego banku.
    > w ogole nie jestem nastawiony. mysle nawet, ze bank ten zrobi dobry
    > interes ale nie bede chwalil go za jego sprytne metody zarabiania
    > kiedy moj punkt widzenia (zalezny przeciez od punktu siedzenia) jest
    > zupelnie z drugiej strony barykady:)

    No ale poczekaj na wszystkie kanaly. Teraz to jest bank niepelnosprawny jak
    dla mnie ;) (podkreslam dla mnie - bo nie ma internetu - nawet jak bedzie
    telefon to ja z takiego nie skorzystalbym). Ale przesadzanie o banku juz w
    tej chwili jest dla mnie zbyt pochopne! :)

    MM