  • Data: 2006-07-21 07:44:23
    Temat: Re: firma windykacyjna
    Od: Catbert <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Prokuratora? A po co im prokurator?
    > Sedziego? Bylby chyba wyjatkowo glupi jakby za kilkaset zlotych
    > (ile mozna miec prowizji od drobnych kwot) ryzykowal wszystko.

    Prokurator jest chociażby po to, by ze sporu cywilistycznego zrobić
    karny - kto inny ponosi koszty.
    Wystarczy np. wpisać dozorcostwo mienia w umowę kredytu na lodówkę, by
    sie dało poręczyciela pokopać.
    Nie dalej jak wczoraj miałem w ręku "pismo" podpisane przez sędzinę,
    która tak się zednerwowała, że zapomniała napisać sentencji i pouczenia
    - samo uzasadnienie.

    Nie każdy musi brać miliony, za drobne nadużycia "w granicach prawa"
    wystarczy skromna prowizja.
    Sędzia nie weźmie 50 zł za "sprawę" - ale więcej za obsługę firmy
    windykacyjnej - to i owszem.
    A co sąd może? Może dużo, np. uprawomocnić "przeflanc walutowy".
    Znam osobę, która otrzymała tytuł wykonawczy - tyle, że złote zamieniły
    się w dolary. Jest prawomocny - i zanim się pacjent uprawda minie trochę
    czasu no i kasy na papuga.

    > Przeciwnie, jesli dobrze rozumiem znaczenie, w jakim uzyles slowa
    > "amator".

    Zgodnie z kpk prokurator powinien pomóc pokrzywdzonemu - gdy zawiadmomi
    o przstępstwie nawet ustnie - ale pewnie wiesz, że tak nie jest - należy
    napisać zawiadomienie i zachować pewne wymagane prawem i obyczajem
    wymogi - by nie powędrowało na śmietnik historii.

    Jeżeli prokurator jest w kieszeni firmowej - a to się zdarza w przypadku
    firm obracjących pieniędzmi - to jego zaatakowanie nie jest dobrym pomysłem.

    Pzdr: Witek