  • Data: 2018-12-28 14:42:51
    Temat: Re: frankowicze
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 28 grudnia 2018 13:53:42 UTC+1 użytkownik Wojciech Bancer napisał:

    > I na podstawie jednego banku (Getin) który cieszył się konkretną sławą
    > wnioskujesz o kondycji i "zepsuciu" całej branży? mBank nie sprzedawał tego typu
    > instrumentów z tego co kojarzę.
    Ale kredyty mieszkaniowe z oprocentowaniem uzależnionym od widzimisię prezesa
    sprzedawał.

    > PKO BP/PeKaO S.A. też nie. Poza Getinem szczerze
    > to nie kojarzę żadnych większych akcji z dziwnymi instrumentami finansowymi w tle.

    BPH TFI czy kilka innych można wymienić

    > Kluczowe przy zakupie sprzętu jest określenie maksymalnego budżetu, którego dany
    sprzedawca
    > nie ma przeskoczyć, a nie "a weź mi pan coś doradź".

    Jak jestes odpowiednio asertywny to to pomaga
    Jednak dobry sprzedawca przekona klienta że warto zapłacic drożej aby było lepiej.
    Zauważ że praktycznie każda dyskusja na forach czy innych grupach w stylu "mam 1000zł
    jaki telefon kupić" idzie w kierunku "dołóż stówkę kupisz nowszy model z ..." To samo
    przy dyskusjach o agd czy samochodach

    >Jakoś jak wybierałem lodówkę, to mi ów
    > byt zwany sprzedawcą umiał dobrze doradzić [1], mimo mojej kompletnej nieznajomości
    w tematach
    > lodówek. Ale ja też określiłem budżet na początku i zapytałem co można w tym
    zakresie dobrego
    > znaleźć.

    Dziwiłem sie kiedyś słuchając w Mediaexpert jak klient chciał kupić telewizor i pytał
    o samsunga za ok 2500zł. soprzedawca odradzał wrecz mu zakup tego samungaprzed którym
    stali a namawiał do kupna za podobną kasę telewizor LG. Gość w końcu wział ten LG.
    Pewnie niczym od tego samsunga nie odbiegał parametrami ale mnie to intrygowalo.
    Jakiś czas później była okazja porozmawiac z człowiekiem który w sieciówce RTV
    pracuje.Mówił ze to "normalna" sytuacja- sprzedawcy sa zadaniowani ze musza sprzedać
    ileś tam konkretnie telewizorów LG w danym tygodniu i te tv promują. Za tydzień mogło
    być zadanie na samsungi i by LG odradzali. A klient? On ma kupić to co mu zaproponują
    a nie to co by chciał.

    > Sprzęty komputerowe w segmencie domowo-biurowym to sprawa komfortu działania a nie
    tego czy
    > coś zadziała, czy nie zadziała. Czyli innymi słowy, komputer za 4 tys. będzie
    działał
    > zauważalnie sprawniej, czy reagował szybciej. To czy za taką sprawność jesteś w
    stanie
    > zapłacić więcej, to już Twoja wewnętrzna kalkulacja musi podpowiedzieć.

    Nie zgodzę się. Do tego do czego laptopa używa mama nie jest potrzebny ani super
    wydajny procesor najnowszej generacji, ani super karta graficzna ani 1000gigowy dysk
    czy usb 3,0
    A to wszystko ma wpływ na cenę
    Dla mamy zastosowań komputer za 4tysie nie działał by sprawniej jak ten za 1200zł