    From: "david" <d...@p...fm>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: fundusze
    Date: Sat, 13 Sep 2003 14:12:44 +0200

    > Proste pytanie: jaki fundusz inwestycyjny (z dostepnych
    > w supermarkecie mbanku) polecacie?

    zależy jak długo chcesz inwestować, jakie ryzyko możesz ponieść, jakiego
    zysku oczekujesz ...

    > Ostatnio zainwestowalem jakas tam sume w skarbiec net,po kilku
    > dniach bylem juz do tylu o stowe :) i starata z nia na dzien sie
    powieksza.

    a wiesz może w co inwestuje Skarbiec Net ??? jak nie wiesz to się doucz - bo
    kupując jednostki zaznaczałeś że znasz statut tego FI, a jak już poznasz w
    co on inwestuje to zobacz sobie sytuację na rynku, na giełdach i już masz
    odpowiedź na pytanie "dlaczego jestem stówę w plecy"

    > A to ponoc jeden z lepszych funduszy....:)

    bo jest

    > Stad moje dosc proste pytanie,
    > jakie sa Panstwa doswiadczenia w temacie? Oplaca sie
    > w to bawic? Czy lepiej dac sobie spokoj?

    opłaca się

    > Tak,wiem - ryzyko itd...ale bez jaj - przy takiej potencjalnej
    > stopie zwrotu jaka oferuja polskie fundusze w stosunku do ryzyka
    > to juz lepiej samemu cos kupic i sprzedac :) Ryzyko tez jest,ale
    > stopa zwrotu kilkanascie razy wieksza (uwzgledniajac to,ze przy takiej
    > operacji stopa zwrotu dotyczy krotkiego okresu czasu,a w funduszach
    > - dlugiego).

    biedactwo majaczy ...

    > Od razu mowie,ze nie mam ochoty codziennie analizowac rynku
    > itd...i przerzucac pieniadze miedzy funduszami.

    jak nie masz ochoty to nie inwestuj w FI akcyjne tylko w FRP lub FO, poza
    tym FI to inwestycja w długim terminie a nie krótkowzroczna

    >To fundusz
    > powinien zajac sie zarabianiem na srodkach,ktore dostarczaja mu klienci i
    > tyle.

    i tym się zajmuje, ale jak widze ty nic nie wiesz o FI więc na początek
    polecam lekturę http://www.gtfi.pl/publikacje/abc.pdf lub
    http://www.fundusze.mbank.com.pl/abcfund.html

    pozdr
    david