  • Data: 2023-08-30 15:01:29
    Temat: Re: getin miesza
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 30 sierpnia 2023 o 14:44:35 UTC+2 J.F napisał(a):

    > Velo odziedziczylo wszystkie numery po getinie.
    > No ale jesli w getinie zostały stare kredyty frankowe, to wydaje mi
    > sie, ze faktycznie powinny powstac nowe numery rachunków do spłaty,
    > no bo stare numery prowadzą do Velo.
    > Ale jak to zrobili, to nie wiem.

    Getout dostał nowy numer rozliczeniowy w NBP, a velo zachował stary getoutowy.
    Nihil novi, tak samo było przy robieniu frankowej wydmuszki z BPH,
    podczas gdy wszystko inne poszło do alioru.
    Z DB było trochę inaczej - tam została dawna część korpo + franki z fizolskiego,
    więc frankowicze dostali nowe numery rachunków z numerem rozliczeniowym korpo-DB.
    Bo przez długi czas były w PL dwa oddzielne banku DB - korpo oraz fizolski (coś chba
    DB-PBC się nazywał) - potem je połączyli, a potem sprzedali część fizolska, ale bez
    franków,
    do santandera (wtedy jeszcze bz-wbk).

    > Tak czy inaczej - "wznowione" karty maja calkiem inne numery niz
    > stare, i nie wiem - getout tak miał, Velo chcial sie pozbyć starych
    > numerow ... a moze to wlasnie skutek zamiany organizacji - nie moze
    > nr z Visy byc kontynuowany w MC, i odwrotnie :-)
    > Ciekawe, czy to tylko u mnie taka zamiana, czy u wszystkich.

    Jeśli stare działały po rozdzieleniu getout-velo to przeszły do velo.
    Widać nie porzucili dawnych nawyków robienia niespodzianek.
    A masz te karty?
    Jakie było 6 pierwszych cyfr getoutowych visa oraz mc - i jakie jest 6 pierwszych
    cyfr tych nowych z velo?

    > Niektorzy specjalnie zdzieraja - numer masz zapisany w notatkach,
    > a zlodziej czy podglądacz nie skorzysta.

    Znowu piłeś?
    Czy jak ktoś specjalnie zdziera, bo gdzieś zapisał, to będzie narzekał, że mu się
    starło?
    W niektórych bankach da się to sprawdzić w apce czy ST - ale w santanderze
    użytkownik karty dodatkowej nie może nawet sprawdzić dostępnych środków, więc co
    dopiero CVC2.