    From: "David Senger" <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: "hamstwo" i drobnomieszczanstwo w BPH
    Date: Wed, 4 Aug 2004 22:27:39 +0200

    Użytkownik "JerzyR" <j...@k...chip.pl> napisał w wiadomości
    news:41113fea$1@news.vogel.pl...
    > 16
    >
    > nie ma banków idealnych albo wszędzie dobrze gdzie nas nie ma...
    > Mam rachunek w BPH (wczesniej PBK) od 10 lat i co jakis czas wystepuja
    > jakies drobne wpadki (ostatnio problemy ze spłatą części kredytu
    > hipotecznego - już załatwione pozytywnie)
    Tak dwa lata temu 3 razy bezskutecznie próbowałem dostać kartę visa electron
    do rachunku (bank uporczywie nie potrafił zorganizować jej odbioru w innym
    oddziale niż macierzysty). Kiedyś jak przez internet zerwałem lokatę
    walutową (było to przed belką), chciałem zmienić zapadalność depozytu, to
    system dyspozycje zerwania lokaty potraktował jako (i) zerwij lokatę (ii)
    całość kapitału przewalutuj na PLN po bardzo korzystnym kursie (dla banku
    rzecz jasna). Na mój protest następnego dnia (wchodził podatek belki) i w
    oddziale było tłoczno, zostałem spławiony - strata na "korzystnym" kursie
    banku rzędu > 1000 PLN. Rozwiązaniem panienki było "łaskawe" zastosowanie
    kursu z tabeli banku, wiec strata na spread + oczywiście ujemna wtedy
    różnica kursowa kursów z dwóch dni. I jeszcze kilka wpadek, o których tu nie
    pisze. Dzisiaj po prostu przegięli a brak szacunku dla klienta przerósł
    wszystko. Dlatego jutro rano złożę im wizytę i zabiorę swoje środki z tego
    banku i nigdy więcej tam nie powrócę. A ponieważ mam możliwość wpływu
    (poprzez oględnie nazwijmy to ład korporacyjny) na pewną średniej wielkości
    Spółkę, która jest klientem Banku BPH, to przy kształtowaniu jej polityki
    już zawsze będę uprzedzony do BPH i będę pewnie optował za współpracą z
    innymi bankami w mojej działalności zawodowej.

    Jednym słowem 1 niezadowolony klient przekaże swoją negatywną opinię do 40
    innych. 1 zadowolony do 10 innych. Już dawno marketingowcy to odkryli.
    > Osobiscie to napisalbym pisemko i wyjasnił nieporozumienie i pozostał w
    > BPH - chyba, że z innych powodów ten bank Ci nie leży.

    Tak pewnie napiszę cc Józef Wancer :)