  • Data: 2002-01-16 23:14:36
    Temat: Re: hasła jednorazowe
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dostales karte VE z inteligo? Dostales pewnie. Wiesz ze mozna nia
    > robic transakcje internetowe, prawda? A wiesz ze wcale do tego
    > obecnosc karty nie jest potrzebna, prawda?
    >
    > A co stoi na przeszkodzie aby zebrac sobie takie numerki i pobawic
    > sie w internecie w jakies zakupy?

    Niewiele. Ale równie niewiele stoi na przeszkodzie by te zakupy
    zakwestionować. W większości wypadków reklamacja powinna się powieść
    (o ile fizycznie karty nie stracisz).

    > I to mi by zdecydowanie bardziej przeszkadzalo niz karta kodow, bo w
    > przypadku karty kodow zawsze mozesz probowac dochodzic gdzie kasa
    > byla przelana, w przypadku platnosci w internecie - nie zawsze.

    Ano, tu właśnie jest dużo gorzej. Przy płatności kartą jest cały
    łańcuszek szczęścia od którego możesz ściągnąć pieniądze, zresztą
    raczej niemożliwe jest by merchant był firmą krzakiem, bo jakoś umowę
    z Polcardem czy czymś musiał podpisać i jakiś bank prowadzi jego
    rachunek i za niego odpowiada. Natomiast przy przelewie zapewne okaże
    się, że rachunek odbiorcy założono na kradziony czy sfałszowany dowód
    albo 'na słupa' (konto należy do bezrobotnego i bezdomnego Józefa G.,
    próbuj windykować od niego straconą kwotę), pieniądze wypłacono zaraz
    po ich wejściu a bank odbiorcy za to nijak nie odpowiada i zwrócić
    kasy nie zamierza.