  • Data: 2009-11-06 11:19:20
    Temat: Re: ile w koncu tego jest
    Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Anatol" <c...@u...pl> wrote in message
    news:hd0qo2$4v4$1@news.interia.pl...

    > W długu zagranicznym Polski zawiera się duża część długu publicznego oraz
    > dług zagraniczny banków, a dług zagraniczny banków finansuje kredyty
    > hipoteczne oraz dług przedsiebiorstw z tytułu opcji walutowych więc nie
    > można tego wszystkiego tak po prostu sumować.

    Tak jest, tez mi sie tak wydaje, chociaz specjalista nie jestem.
    To sa wstepne dane - mozna by to jakos jeszcze uporzadkowac, pogrupowac,
    duplikowany dlug - oddzielic. Tylko kto to potrafi?

    > Czyli z drugiej strony jest 271 mld wzajemnych należności. Należy dodać
    > należnosci NBP w płynnych papierach dłużnych z tytułu 79 mld USD rezerw
    > dewizowych oraz wszystkie oszczedności funduszy inw., OFE oraz gospodarstw
    > domowych.
    >
    > Generalnie im więcej ulokowanych oszczedności tym z drugiej strony musi
    > być więcej zadłużenia i to chyba jest normalne. Jedna alternatywą
    > przyrostu oszczędności bez przyrostu zadlużenia jest ich lokowanie w
    > nieoprocentowanym banku ziemskim.

    Dzieki za info.

    Mysle sobie zeby zrobic jakas strone ktora zbiera tego typu dane liczbowe.
    Strone ktora jest stale uzupelniana o kolejne dane.
    Strone ktora pokazuje zmiany roznych wskaznikow z biegiem czasu
    (dlug publiczny, zadluzenie obywateli, deficyt ZUS itd. itd.)

    Moze jakas inicjatywa?

    Pozdrawiam,
    Duch