    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: ile zarabia bank na transakcji kartą?
    Date: Thu, 13 Oct 2011 23:09:43 +0200

    "MarekZ" j76tgh$nm2$...@s...cyf-kr.edu.pl

    > A nie masz przypadkiem na myśli kart typu charge?

    Przyznam Ci (acz niechętnie) rację -- przypadkiem
    na myśli miewam karty typu charge, nie mając nawet
    pojęcia o tym, czym one są.

    Natomiast celowo na myśli mam karty kredytowe, gdy
    piszę o tym 1% opłaty związanej z płatnościami w sklepie.

    Ta z limitem 15 tałzenów (w 2000 roku to było
    ze 2 razy więcej niż dzisiaj 22 tałzeny na mojej
    milenijnej czy mulibankowej) byłą z nieszczerego złota. ;)

    Dawali ją razem z papierowym pudełkiem, masą
    książeczek, pasków do walizek, spisem (nieaktualnym,
    ale to drobiazg typowy tamtym czasom) hoteli
    promowanych przez kartę czy bank...

    W roku 2001 bank zażądał 200 złotych za moją kartę od
    mojego ojca -- ja postawiłem piki i lance, w trakcie
    ułańskiej szarży niedoświadczonych bankierek doszło do
    incydentu granicznego, polała się krew bankowa, ale
    nie wiem, czy przypadkiem ojciec nie uległ presji,
    i nie zapłacił pomimo mego ewidentnego zwycięstwa
    odniesionego (nie wiem, dokąd) na polu mej chwały...
    Wówczas ja i mój ojciec (za sprawą Kościo9ła) byliśmy
    ze sobą nawzajem w stanie śmiertelnej wojny na
    wyniszczenie! Korzystali z tego faktu okoliczni -- Kościół,
    rodzina ze strony mojej matki i rodzina ze strony mojego
    ojca oraz banki i inne ścierwa... :) Cóż tego, że bez trudu
    kładłem trupem hołotę bankową, skoro ojciec nie umiał
    wykorzystywać moich zwycięśtw...

    BTW -- nadal nie umie i traci masę szmalu...
    Tyle tylko, że dziś już nie jestem z nim w stanie
    oficjalnej wojny i dziś już nie martwi mnie wyciekanie
    pieniędzy większych (bywało, że i dziesięciokrotnie
    większych) niż moje przychody.. :)

    > Opłaty od transakcji kredytówkami to chyba znacznie bardziej zamierzchła

    Nie -- w 2001 była. W 2000 roku kredytówką płaciłem do jakiegoś
    dnia, debetówką od jakiegoś, bo debetówką płaciłem swoimi
    pieniędzmi, zwiększając debet, który kosztował miesięcznie
    około 2%...

    > przeszłość, o ile takie coś w ogóle występowało,

    Występowało!!! 1% od transakcji bezgotówkowych i ileśtam od gotówkowych.
    I nie denerwuj mnie, bo jak mnie rozeźlisz do krwi -- zrobię zdjęcie ;)
    papieru zwanego wyciągiem i dam wszystkim do wgladu!!!

    [a jakoś nie mam ochoty na szukanie tych wyciągów -- są na pewno
    zarażone grzybami, bakteriami, roztoczami i rozchoruję się...
    zawsze źle znoszę oglądanie starych papierów...]

    > bo ja tego nie pamiętam,

    A ja pamiętam zbyt dobrze!!!

    > a jestem już bardzo bardzo stary. :)

    Ja też. I pamiętam, że nie tylko to nas łączy. :)

    Nie zawsze brakowało mi zdolności kredytowej. :)
    Ciągle pamiętam Syrenkę Citka -- z cycuszkami
    okrytymi jeno włosami... Miałem właśnie zwrócić
    się do Citka z prośbą o wydanie tej karty, gdy
    tymczasem moje terytoria zalewać poczęła hołota:
    Kościoła; rodzin -- matki i ojca; znajomych siostry;
    sąsiadów różnej maści, znajomych; przyjaciół oraz
    nieprzyjaciół -- tych ostatnich ciąłem na pniu jak rośliny...

    Z wojennej pożogi podniosłem się ledwo żywy.
    Moi rodzice oberwali znacznie mocniej ode mnie...
    Zyskała na tej wojnie: moja siostra; Kościół; przyjaciele...
    Straciły obie rodziny... [i stracą więcej -- nawet po
    swej śmierci nie zaprzestanę dochodzenia sprawiedliwości,
    a zdecydowanie nie ja byłem agresorem i popierdoleniem :)
    w tej dzikiej wojnie totalnej prowadzonej bez zasad i bez sensu...]

    Byłem kiedyś bogaty. :) [i strasznie głupi zarazem;
    teraz zapewne też jeszcze mądry nie jestem] :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'