eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankijak przeciwdziałać zdemolowaniu systemu bankowego przez muchomory z Torunia?Re: jak przeciwdziałać zdemolowaniu systemu bankowego przez muchomory z Torunia?
    From: z...@o...pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: jak przeciwdziałać zdemolowaniu systemu bankowego przez muchomory z
    Torunia?
    Date: Thu, 04 Mar 2010 14:05:08 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Tyle że cała afera jest o druczki płatne na poczcie.

    A wg mnie Propozycja PRZED-PRZEDMÓWCY w zakresie KIR-owskiej
    bazy rachunków instytucjonalnych jest bardzo sensowna.

    owszem , afera jest o druczki na poczcie, ale "dla dobra publicznego"
    rydzyki są gotowi zdemolować system bankowy pod pozorem "przeciwdziałania
    nadużyciom".

    rachunków osób prawnych jest skończona ilość, więc można je jakoś niedrogo
    usystematyzować, a gdybym wpłacając (np. ja jako nie-miłośnik RM, np.
    datek na owskiki zobaczył komunikat "brakinformacji o beneficjencie"
    to nabrałbym podejrzeń że ktoś robi wałka tym razem na szkodę owsiaka
    i nie zatwierdziłbym przelewu w kanale www, a ktoś o innych poglądach,
    np. kolega p47 uchroniłby sie przed zasileniem podmiotu innego niż RM itp.

    no i byłoby fajnie...

    Usprawnienie systemu bankowego w wyżej podany sposób byłoby kosztowne
    ale ten koszt banki jakos by uniosły. I co ważne: obowiązek weryfikacji dalej
    spoczywałby nie na banku przyjmującym przelew tylko na podmiocie wysyłającym
    tzn. na mnie jako użytkowniku www albo panience na poczcie jako na pracownicy
    banku pocztowego itd. itp. Nie byłoby np. opóźnienia w przepływie wynagrodzeń
    pod pozorem że bank PKOBP musi sprawdzić ręcznie czy wypłata dla sprzątaczki
    jest naprawdę wypłatą dla tej sprzątaczki ani problemu z odbijaniem przelewu
    trafiającego np. na konto wspólne współmałżonków itp. skutków ubocznych
    postulowanych przez rydzykowe media kagańcowo-kontrolnych pseudo-ulepszeń.

    No i rydzyki straciłyby argument że "istnieje luka".