eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.wgpwjak tam kasztany - im wolno a nam nie ....rudego na phybelRe: jak tam kasztany - im wolno a nam nie ....rudego na phybel
  • Data: 2009-05-22 22:02:49
    Temat: Re: jak tam kasztany - im wolno a nam nie ....rudego na phybel
    Od: "MariuszM" <Mariusz[WYTNIJ]Michalski[TO]@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Coś niedziała ten link, więc wkleje:

    Stanowisko Komisji co do gwarancji kredytowych Cel: Zlomowanie Polskich
    Stoczni
    ~Ciekawski Polak

    dzisiaj, 10:39

    "Ponieważ Stocznia Szczecińska/Gdanska nie otrzymałaby kredytu ani gwarancji
    na rynku, każda udzielona jej pożyczka i gwarancja w analizowanym okresie
    automatycznie stanowi pomoc. Tym samym wszelkie obowiązujące nadal gwarancje
    muszą zostać w trybie natychmiastowym wstrzymane, natomiast wszelkie
    pożyczki bezzwłocznie zwrócone."

    Zrodlo : Oficialny list Komisji UE do rzadu Polskiego:

    http://ec.europa.eu/competition/state_aid/register/i
    i/doc/C-19-2005-WLA
    L-pl-06.11.2008.pdf

    W tym samym czasie Niemcy i kazde inne kraje UE korzystaly z gwarancji
    kredytowych na budowe statkow z EIB (European Investment Bank) (okolo 100
    mld EUR) w ramach Unijnego Programu wspomagania przemyslu stoczniowego
    LeaderSHIP2015 a dodatkowo rzad Niemiec dodal 115 mld EUR podobnych
    gwarancji na kredyty z bankow gdzie rzad Niemiec ponosi 90% ryzyka a bank
    komercjalny tylko 10%.

    O co wiec chodzi - sama stocznia Gdynia produkowala wiecej statkow niz cala
    stara Unia. Od dnia wejscia do Unii, z powodu naciskow Niemiec, Francji,
    Danii, i innych, Unia probowala zniszczyc Polskie stocznie. Wedle Niemiec i
    innych, rzekomo nieuczciwa konkurencja z Polski powodowala ze zawsze byli
    oni nierentowni. Czyli - oni zawsze starali sie o bezposrednia pomoc od
    unii, twierdzac ze jest to wymagane aby sie bronic od "nieuczciwej
    konkurencji z Polski."

    Wymagania Komisji zawsze byly takie ze nasze stocznie musza na trwale
    zlomowac co najmniej polowe urzadzen produkcyjnych (dokow, pochylni) a jak
    nie to cos znajda aby je zniszczyc. Glownym narzedziem bylo uznanie
    gwarancji kredytowych na wklad na budowe nowych statkow jako nielegalna
    pomoc - pomimo ze Unia (nie tylko rzad Niemiec) zawsze to robila.

    "służby Komisji poinformowały Polskę, że wstępnie zgadzają się na uznanie
    zamknięcia suchego doku SD I za wystarczający środek wyrównawczy, pod
    warunkiem że zamknięcie oznacza zezłomowanie obiektu w taki sposób, aby
    nieodwracalnie uniemożliwić montaż i wodowanie statków oraz pod warunkiem że
    zamknięcie doku nastąpi z dniem 1 września 2009 r. bądź wcześniej"

    Cytat z:
    http://ec.europa.eu/competition/state_aid/register/i
    i/doc/C-17-2005-WLA
    L-pl-06.11.2008.pdf

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1