  • Data: 2007-08-11 11:57:23
    Temat: Re: jak to naprawde jest z tą autoryzacją karty?
    Od: LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff> szukaj wiadomości tego autora

    MAriusz H. pisze:

    > Chip czy pasek magnetyczny jest takim samym dla mnie nośnikiem jak
    > dyskietka, cd, hdd, itp.
    > Jedyną różnica może między nim być w kodowaniu informacji ...
    > idąc dalej tym śladem wszystko zależy co chcesz zrobić z ta kartą? Czy
    > chcesz się dowiedzieć jakie faktycznie kryje informacje ... czy chcesz tylko
    > klonować kartę i okraść właściciela (i w tym przypadku nie potrzeba ci łamać
    > kodowania - klonujesz bit po bicie).

    Tylko że to klonowanie "bit po bicie" nie jest takie proste, bo tych
    informacji nie da się ot tak z czipa odczytać, ani nie są one
    w żaden sposób przesyłane w trakcie transakcji. Klucze kryptograficzne
    są chronione przed próbą odczytu, a każda próba ingerencji w strukturę
    czipa kończy się skasowaniem tych kluczy. Czip nie jest więc takim
    samym nośnikiem jak dyskietka. Jest to rodzaj bezpiecznego modułu
    sprzętowego, w którym zapisana informacja może być użyta do kodowania
    pewnych danych, ale samej informacji (klucza) nie da się odczytać
    (o ile nie dysponuje się budżetem NASA). Na podobnej zasadzie działa
    token RSA, używany w niektórych bankach w internetowych systemach
    transakcyjnych: bank zadaje losową liczbę (pytanie), którą token
    szyfruje swoim kluczem prywatnym i wynik (odpowiedź) przekazujemy
    do banku. Bank deszyfruje otrzymany wynik przy użyciu klucza
    publicznego skojarzonego z tym konkretnym tokenem i jeśli otrzymany
    wynik będzie taki sam, jak pytanie, to uwierzytelnienie przebiegło
    pomyślnie.
    Całe bezpieczeństwo opiera się tutaj na założeniu, że znając
    pytanie i odpowiedź (ewentualnie jeszcze klucz publiczny),
    nie da się (w rozsądnym czasie) znaleźć klucza, jaki był
    użyty do generacji odpowiedzi.
    Co ciekawe, o ile jak dotąd nie udało się obalić tej tezy,
    to nie udało jej się też w żaden sposób udowodnić - więc
    opiera się to trochę na wierze. Nikt nie udowodnił, że się
    nie da, ale jak dotąd nikt też nie udowodnił, że się da. ;)

    Reasumując:
    Skopiowanie paska magnetycznego jest banalnie proste.
    Skopiowanie czipa - jak na razie chyba nikomu się nie udało.

    ch.