eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankijaki rating ogłosiła Moody's dla Polski?!Re: jaki rating ogłosiła Moody's dla Polski?!
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!.POSTED!n
    ot-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: jaki rating ogłosiła Moody's dla Polski?!
    Date: Sat, 21 May 2016 22:46:09 +0200
    Organization: NASK - www.nask.pl
    Lines: 46
    Message-ID: <m...@p...waw.pl>
    References: <1...@g...com>
    <nh5vum$1l29$1@gioia.aioe.org>
    <5...@g...com>
    <nh7ru1$13s$1@node1.news.atman.pl> <nh8q36$1b97$1@gioia.aioe.org>
    <1tjzb5tw25e8k.1oz0x3uin03rh$.dlg@40tude.net> <m...@p...waw.pl>
    <573da16d$0$22830$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: nat.piap.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: pippin.nask.net.pl 1463863572 11034 195.187.100.13 (21 May 2016 20:46:12
    GMT)
    X-Complaints-To: abuse ATSIGN nask.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 21 May 2016 20:46:12 +0000 (UTC)
    Cancel-Lock: sha1:xSucHK5NQo22+wuHsxTI9M0UNqE=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:623207
    [ ukryj nagłówki ]

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Z tym, ze akurat dyrektor to sie nagral, i wcale jakos nie naciskal.
    > Zreszta to chyba raczej odwrotnie bylo - kariera dyrektora zalezala od
    > mlodego pilota :-)

    No nie wiem, ja odniosłem inne wrażenie.

    > A jeszcze wszyscy widzieli jaka mgla i ze nic nie bylo widac i ze
    > wyladowac sie nie da.

    Piloci zapewne wiedzieli że w ogóle da się wylądować. To nieco
    niebezpieczne, nielegalne, i niezgodne z procedurą, ale dwóch
    wyszkolonych pilotów takie rzeczy potrafi zrobić w sytuacji awaryjnej.
    Tyle że technika jest odmienna, bo to, co oni tam zrobili, to jest
    metoda z czasów II WŚ, tyle że zastosowana do większego i szybszego
    samolotu, i z silnikami o większej inercji.
    BTW ta metoda kiepsko działała w czasie wojny, mimo że piloci nie
    używali wtedy autopilota ani żadnych przycisków "uchod".

    > Z tym ze akurat nagraly sie i wczesniejsze rozmowy - zaraz po
    > otrzymaniu informacji pilot stwierdzil "podejdziemy i odejdziemy".

    Ja odniosłem inne wrażenie.

    > I wydaje mi sie, ze wcale nie chcial ladowac na sile, tylko, ze po
    > prostu sie pogubil w czasie ladowania i zszedl za nisko.

    No ale jak pilot może się pogubić z wysokością? Mając do dyspozycji
    drugiego pilota, nawigatora, i jeszcze dowódce, który także podaje
    (w krytycznych punktach) wysokość? Pomijam już kwestie TAWS, brak
    w bazie itd.

    Aż tak się chyba nie można pogubić, w każdym razie tam to nie nastąpiło.

    Może się pogubić w takim sensie, że zapomni o wznoszącym się terenie,
    że nie zauważy, że do pasa ma jeszcze kilometr+, i że nie jest najlepszym
    pomysłem przelecenie tego kilometra+ "z drapaniem ziemi", może nie
    wiedzieć, że w trybie "Vertical Speed" (czy jak to się nazywa w Tu-154)
    przycisk "Go Around" nie działa (albo działa inaczej). W to wierzę.

    Natomiast nie ma takiej możliwości, by piloci zeszli poniżej owych 100 m
    nieświadomie (zresztą, nawet do 100 m nie mogli chyba zejść legalnie,
    zakładając że w ogóle mogli legalnie wystartować).
    --
    Krzysztof Hałasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1