eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankijaki rating ogłosiła Moody's dla Polski?!Re: jaki rating ogłosiła Moody's dla Polski?!
  • Data: 2016-05-23 12:22:10
    Temat: Re: jaki rating ogłosiła Moody's dla Polski?!
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:1kk5kb9egelu8uae4geehp45cgiltus6t3@4ax.
    com...
    Sat, 21 May 2016 22:46:09 +0200, w <m...@p...waw.pl>,
    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> napisał(-a):
    >> > I wydaje mi sie, ze wcale nie chcial ladowac na sile, tylko, ze
    >> > po
    >> > prostu sie pogubil w czasie ladowania i zszedl za nisko.
    >> No ale jak pilot może się pogubić z wysokością? Mając do dyspozycji
    >> drugiego pilota, nawigatora,

    >Pilot nie pogubił się, pogubił się nawigator.

    O ile sie orientuje to nawigator byl zajety odczytywaniem
    wysokosciomierza radiowego.
    I ten dlugo pokazywal 100m nad terenem, bo teren akurat opadal.
    A potem teren sie wznosil i radiowysokosc blyskawicznie spadla.

    >> i jeszcze dowódce, który także podaje
    >> (w krytycznych punktach) wysokość? Pomijam już kwestie TAWS, brak
    >> w bazie itd.
    >A kogo byś słuchał -- nawigatora, który ma instrumenty, czy dowódcę,
    >który
    >siedzi gdzieś z tyłu i w sumie nie wiesz nawet co robi?

    TAWS masz nie sluchac, bo on w Smolensku zle dziala.
    Tzn masz sluchac wybiorczo - pare komunikatow dal z sensem, pare
    trzeba bylo zignorowac.
    Ale za duzo tych zrodel, zeby sie zastanawiac.

    Nawigatora trzeba sluchac jednym uchem, bo radiowysokosci wrecz nie
    wolno uzywac do podejscia, tylko barometryczna.
    Pilot mial instrumentow przed nosem caly panel, wiecej niz nawigator.
    W tym dwa wysokosciomierze baryczne.

    Glowny byl przestawiony na cisnienie standardowe zamiast lotniska, co
    powodowalo zawyzenie wskazan o ~170m, i to moglo pilota zmylic.
    Po co przestawiono - sa hipotezy, ze po to, aby uciszych TAWSa, i sa
    hipotezy, ze zrobil to nawigator. Co akurat mi sie dosc dziwne
    wydaje - bo dosc daleko ma.

    Summa summarum mogl sie pilot pogubic - nawigator mu mowi "100" -
    niewazne co mowi, wazne ze bezpiecznie wysoko nad lasem, ktos drugi
    mowi "100", wysokosciomierz pokazuje 200, kontroler mowi "w
    glisadzie", taws pierdoli glupoty jak zwykle.
    Ale jemu sie bodajze udalo zejsc ponizej poziomu pasa - drugi
    wysokosciomierz ma dosc charekterystyczny uklad wskazowek.

    No i jest drugi pilot - ciekawe - zajety byl wypatrywaniem pasa, czy
    ponizej 100m po prostu zamilkl - mlody wie co robi, czemu ma sie jakis
    dowod na tasmie nagrac.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1