  • Data: 2009-10-29 19:09:05
    Temat: Re: jaki sens ma lokowanie pieniędzy w SKOK-u?
    Od: BK <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 29 Paź, 17:31, Clegan <c...@g...com> wrote:

    > Generalnie to się zagalopowałeś, przesadziłeś i miejscami napisałeś
    > nieprawdę.
    > 1. dla SKOKów inaczej ustala się zobowiązania podatkowe ponieważ
    > przykładowo SKOKi w mniejszym zakresie niż banki mogą wliczać w koszty
    > uzyskania przychodu rezerwy na zobowiązania;

    A ja o zobowiazaniach podatkowych nic nie pisalem. Gdzie wiec sie
    zagolopowalem, przesadzilem i napisalem nieprawde?

    > 2. Kasa Krajowa (!) SKOK owszem zarejestrowała spółki w Luksemburgu
    > ale dla: ubezpieczeń, mediów, firmy turystycznej i informatycznej,
    > natomiast same SKOKi płacą podatki w Polsce;

    Natomias poszczegolne SKOK' nie maja mozliwosci wyboru np. firmy
    ubezpieczeniowej czy firmy informatycznej. Musza korzystac z tych
    nalezacych do KK, tych zarejestrowanych w Luksemburgu. Rozumiem, ze
    SKOK placi podatki w Polsce - ale skoro kazdy SKOK zmuszony jest
    korzystac z uslug wskazanych przez KK spolek nalezacych do KK i
    wyprowadzonych do Luskemburga to czym to jest jesli nie
    transferowaniem zyskow systemu SKOK za granice?

    Dlaczego SKOK nie moze ubezpieczyc swoich kredytow np. w PZU i tym
    samym nakrecac polskiej gospodarki bo PZU placi podatki i dywidende w
    kraju?

    Dlaczego SKOK nie moze wybrac dowolnej firmy? :)

    > 3. oferta depozytowa (bo kredyty mnie nie interesują) wielu SKOKów
    > jest lepsza niż banków nawet uwzględniając opłaty.

    Roznie bywa ;-) Ale oki to juz kwestia szukania dobrej lokaty to
    roznie bywa.

    > Co prawda uważam że SKOKi ze spółdzielczością nie mają wiele
    > wspólnego,

    Dokladnie o to chodzi. Ja tam osobiscie jestem wielkim fanem
    spoldzielczosci i osobiscie wkurza mnie "wycieranie geby" ta idea
    przez SKOK'i.

    > tym niemniej nie mogę zrozumieć co one komu przeszkadzają ?

    Argument jeden masz wyzej - skoro to nie spoldzielczosc tylko biznes
    to po co cokolwiek udawac?

    Drugi argument to dla mnie "mnozenie bytow ponad potrzebe" - skoro w
    zalozeniach co do celu i zasad funkcjonowania SKOK'i nie roznia sie od
    bankow spoldzielczych to po co utrzymywanie dwoch rownoleglych
    systemow? Z racjonalnego punktu widzenia jest to bez sensu :)

    > Więcej kontroli i więcej regulacji to jest recepta na zdrową
    > gospodarkę ?

    Nie absolutnie nie ale wszystko kwestia jak na to popatrzec. Z jednej
    strony problem ze SKOK'ami jest taki, ze nie maja nadzoru niezaleznego
    [KNF? UOKIK?], z drugiej strony taki, ze sa poddane permamentnej
    kontroli i regulacjom waskiej grupy [KK] przez co np. sa zmuszone do
    korzystania tylko z uslug wskazanych firm. Maja prowadzic swoja
    dzialanosc zgodnie z polityka KK.

    Kopernik probowal walczyc o niezaleznosc i do jakiego cyrku doszlo.