  • Data: 2009-11-13 13:52:22
    Temat: Re: jednogroszówkami w Biedronkę
    Od: "witrak()" <w...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-11-13 14:40, Michal_Ko wrote:

    > Raczej pojęcia "gotówka" i "środek płatniczy" to inne pojęcia prawne.

    Czy jest na sali prawnik ? ;-)

    > Forma zapłaty środkiem płatniczym to zupełnie inna kwestia. Przykładowo-

    Chwila, moment...
    To gotówka ("bilety NBP") jest prawnym środkiem płatniczym. Wszystko
    inne jest pochodną tychże.
    Więc można powiedzieć "u mnie tylko gotówką", ale odmówić przyjęcia
    gotówki nie można. Już w przypadku bilonu jest troche inaczej (ktoś
    na liście pisał o regulacji, ograniczającej liczbę monet, które bank
    musi przyjąć, do 50, z czego zapewne wynika, że jak sklepikaż
    przynosi duuużo bilonu, to bank bierze prowizję).

    > odbiorcy masowi rachunków (za prąd, telefon, gaz) coraz częściej
    > likwidują kasy (albo już dawno zkliwidowali) i nie ma możliwości

    Obawiam się, że nie mogą - muszą zostawić jedną (być może czynną od
    6:30 do 7 rano...).

    > opłacenia gotówką np faktury w Erze :D Wyłącznie przelew bankowy (jeśli
    > w Erze można kartą, to mnie poprawcie).

    Eee, a polecenie zapłaty ? - to nie jest przelew, choć wymaga konta.
    A w salonach Ery nie ma kas ?

    > A w takiej wypożyczalni samochodów nie można gotówką, można tylko kartą.
    > Ot, co.

    Można. Natomiast trzeba mieć kartę, żeby samochód wypożyczyć.
    Ot, co.

    :-)

    witrak()