  • Data: 2009-11-13 14:54:43
    Temat: Re: jednogroszówkami w Biedronkę
    Od: Michal_Ko <m...@n...org> szukaj wiadomości tego autora

    witrak() pisze:

    > Czy jest na sali prawnik ? ;-)

    No to jest ciekawa kwestia... Jeszcze z innej strony- mamy przecież
    słynną ustawę o EiP i ona na pewno wiele dodaje w temacie kart...

    > Chwila, moment...
    > To gotówka ("bilety NBP") jest prawnym środkiem płatniczym. Wszystko
    > inne jest pochodną tychże.

    Lub reprezentacją/równowagą... Mieliśmy tu kiedyś dyskusję o tym, jak
    wygląda sprawa gdy np. na stacji benzynowej nie działa terminal... Czy
    sprzedawca ma prawo domagać się gotówki a klient ma prawo domagać się
    przyjęcia zapłaty kartą...? W sumie chyba żadnych konkluzji- popartych
    zapisami prawnymi- nie było.

    > Więc można powiedzieć "u mnie tylko gotówką", ale odmówić przyjęcia
    > gotówki nie można.

    Spróbuj iść do Ery i spytać, gdzie mają najbliższą kasę :D

    > Obawiam się, że nie mogą - muszą zostawić jedną (być może czynną od
    > 6:30 do 7 rano...).

    Mogą... Nie pamiętam skąd (czyżby z "elektrowni" tj zakładu
    energetycznego) był kiedyś komunikat, że likwidują obsługę kasową.
    Inne kwiatki z tej serii to obowiązkowa prowizja przy płatności
    gotówkowej faktur np w Orange- tzw PayTel pobiera 2zł prowizji za
    płatność gotówką...

    > Eee, a polecenie zapłaty ? - to nie jest przelew, choć wymaga konta.

    Polecenie zapłaty IMVVVHO jest jednak przelewem :)

    > A w salonach Ery nie ma kas ?

    Ani jednej przynajmniej w Krakowie (tj nie sprawdzałem empirycznie ale
    tak sie w dwóch miejscach- łącznie z salonem firmowym- dowiedziałem).

    > Można. Natomiast trzeba mieć kartę, żeby samochód wypożyczyć.

    No taaak, zależy od wypożyczalni rzecz jasna :D

    --
    Michał