  • Data: 2008-08-11 15:38:21
    Temat: Re: karta z autoryzacją pin
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek Osiecki <j...@c...pl> writes:

    > Ano tak, że bank się wypnie na Twoją reklamację transakcji PINowej.

    Najpierw musialaby ona wystapic, nie uwazasz?

    Poza tym nie wiem czy sie wypnie. To zalezy od wielu czynnikow,
    a jednym z nich jest to, kto ma placic za ew. fraud. No i bank jest
    pierwsza instancja, nie ostatnia.

    > Tylko że "przed zastrzeżeniem" to i tak już dawno karta wyssana do
    > dna...

    Nie wiadomo. A moze zgubiles karte i ktos ja znajdzie nastepnego
    dnia. A przy pasku magnetycznym nie masz szansy, bo nie wiesz
    o skopiowaniu.

    > A odpowiedzialność do 150 EUR - powiedz to tym którzy zostali wyruchani
    > przez raiffeisen gdy ten stwierdził że reklamacji transakcji dokonanej przez
    > internet nie uzna bo nie ;)

    Nie mam u nich konta, ale obawiam sie ze sąd by mial inne zdanie. Nie
    wiem tez czym sie to skonczylo.

    > Nie znam zbyt wiele osób które noszą w portfelu 10-20kPLN. A karty kredytowe
    > z takimi limitami są często rozdawane na lewo i prawo (tak, wiem - z reguły
    > tym którzy tego nie potrzebują :).

    Tak czy owak wiele osob placi gotowka, czesto wyzsze sumy.

    > Ale bankowi nieco trudniej się wtedy wypiąć od powiedzialności :)

    Wystarczy ze przerzuci ja na klienta, ale chyba nie o to chodzi?

    > Tylko że przy tych ze skoblem stoi strażnik - albo możesz natychmiast
    > odzyskać kasę z ubezpieczenia... :)

    Niestety w przypadku kart nie ma ani straznika, ani (dzialajacego)
    ubezpieczenia.
    Ktory ubezpieczyciel wyplaci odszkodowanie, jesli drzwi nie byly
    sensownie zamkniete?
    --
    Krzysztof Halasa