  • Data: 2013-07-22 16:44:27
    Temat: Re: karty indukcyjne
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:m3sizjjylg.fsf@intrepid.localdomain...

    > Ja nie twierdzę że to jest trudne, zwłaszcza jeśli ktoś ma płytkę pod
    > taką obudowę (aczkolwiek z tym wchodzeniem solder maski między piny, czy
    > w każdym razie kontakty, to nie do końca rozumiem - na moich płytkach
    > solder maska raczej się nie porusza).

    Wyjaśnię pojęcie "wchodzi" między piny.
    Raster 0.4mm = 15.7mils - pady 8 mils, odstępy czasem 8 czasem 7.
    Ja "od zawsze" stosuję powiększenie solder maski (względem padów) o 3 mils z
    każdej strony (choć niedawno się dowiedziałem, że standardem jest podobno 4
    mils).
    To powiększenie to ze względu na skończoną precyzję nanoszenia solder maski.
    Gdy odstęp 7 mils i powiększenie 3 to na solder maskę między padami zostaje
    1 mils. Kiedyś tak zaprojektowałem płytkę i się zdziwiłem, że tej solder
    maski nie ma. Wtdy się od techonolów dowiedziałem, że minimalna realizowalna
    szerokość paska solder maski to 3mils.
    Przy 0.5 mm jest miejsce na solder maską = wchodzi między pady, przy 0.4 nie
    ma.
    P.G.