    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: karty z chipem
    Date: Fri, 8 Dec 2006 07:55:54 -0600

    "Mario" <k...@p...fm> wrote in message
    news:1165577177.420004.26970@16g2000cwy.googlegroups
    .com...

    >To zapewne prawda, ale z biegiem czasu pewnie oszuściu nauczą się
    >kopiwać chip i będzie jak z paskiem magnetycznym. Oczywiście
    >dążenie do wiekszego bezpieczeństwa jest dobre.

    Nie takie proste bo do zawartości pamięci chipa nie ma dostępu.
    Nie powiem, że nigdy sie nie da, bo może ktoś zoś kiedyś wymyśli.
    Narazie się nie da i to jest podstawowy plus karty z chipem.
    Nie da się zrobić duplikatu karty.

    >No właśnie. Jeżeli ktoś ma kk z np. 10.000 limitem to może być
    >niewesoło. Nie powinno być tak, że z autoamtu transakcja
    >zatwierdzona pinem jest obciążana na konto klienta banku. Niesutanne
    >zmienianie limitów transakcyjnych jest bardzo kłopotliwe. Przecież
    >płacenie kartą nie może być sztuką dla sztuki. Kk to ma być
    >wygoda, a nie ciągłe zastanawianie "na ile zmienić limit?", "ile
    >teraz ustawiłem?" itd.

    Najważniejsze jest kto odpowiada za transakcje w momencie kiedy ja mówię, że
    to nie moja.
    Narazie znalazłem bank, który mówi, że on. I w praktyce się sprawdza. Dwa
    razy ktoś mi podebrał kasę z konta na ogólną sume 12 tyś złotych i dwa razy
    zwrot kasy trwał 2 dni.
    Rodzaj karty mi w tym przypadku zwisa. Może być nawet jej numer napisany na
    kartce papieru toaletowego.