  • Data: 2006-12-10 13:11:43
    Temat: Re: karty z chipem
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek Osiecki <j...@c...pl> writes:

    > Dla banku. Dla mnie karta z PINem jest gorsza, bo oznacza że jak ktoś mi ją
    > ukradnie - to nic nie uratuje moich pieniędzy.

    Tak jest w przypadku kart magnetycznych. Karta elektroniczna z PINem
    to po prostu karta bez PINu z dodana ochrona PINem. Oczywiscie
    w uproszczeniu i w teorii, bo w praktyce ten sam PIN dziala z paskiem
    magnetycznym (jesli go nikt nie zabil), i da sie go uzyc przy
    transakcjach gotowkowych - ale to nie jest cecha technologii.

    Wystarczy by uzytkownik sam sobie mogl ustawic PIN na karcie (albo
    np. liste PINow), tak jak to jest robione przy kartach np. do
    otwierania drzwi. Tyle ze obawiam sie ze szybko czegos takiego to
    miec nie bedziemy.
    --
    Krzysztof Halasa