    From: "erasms55 erasms55" <e...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kk w Citi
    Date: Sun, 23 Oct 2005 17:44:45 +0000 (UTC)

    plusz <n...@w...plusz.totezkasuj.pl> napisał(a):

    > z mocy prawa nie odpowiadasz powyżej 150 EUR, a poza tym citi ma
    > ubezpieczenie - 48 godzin przed zgłoszeniem utraty karty odpowiadasz tylko
    > do wysokości 100 zł

    Temat co prawda tyczy Citi, ale klient odpowiada do 150 euro tylko kiedy
    transakcja nie była autoryzowana PINem, a co raz więcej kart wymaga takiego
    potwierdzenia, a nie podpisu.
    Przy częstym używaniu karty ryzyko podejrzenia kodu PIN rośnie.
    Terminale często są zużyte, kod trzeba wklepywać niemalże &#8222;na siłę&#8221;. Co
    za
    problem, by jeden dres w kolejce podejrzał PIN i obserwował, gdzie chowasz
    portfel/karty, a drugi z trzecim niedługo potem zabawili sie w kieszonkowców.

    Mnie samemu już raz w życiu portfel ukradziono. Znam inne osoby o podobnych
    doświadczeniach.
    Moim szczęściem w portfelu miałem drobne po zakupach. Na kartach mam taki
    limit, jakiej gotówki nigdy bym na codzienne zakupy nie wziął.

    Pewnym rozwiązaniem może być kilka kart (sam mam trzy karty kredytowe), jedna
    z wysokim limitem, na specjalne okazje, druga z niskim limitem dziennym na
    codzienne zakupy.

    Tylko co mają zrobić ci, którym ze względu na niskie dochody lub młody wiek
    banki robią trudności z wydaniem choć jednej karty kredytowej, o kolejnych nie
    wspominając?