    From: AP <c...@e...dyndns.org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: konto czekowe
    Date: Thu, 08 Jun 2006 01:43:30 GMT

    In article <2...@n...onet.pl>, r...@o...eu
    says...
    > Serdeczne dzieki za wszystkie odpowiedzi - sa szalenie pouczajace, serio.
    >
    > Na pomysl czekow wpadlem bo szukam latwego i taniego sposobu przezucania
    > pieniedzy do US. Spodziewam sie kilku tranzytow po kilkaset dolarow. Nie bede
    > w Polsce w dajacej sie przewidziec przyszlosci ale kombinowalem ze tata zalozy
    > konto czekowe i mi wysle czeki ktore tutaj wplace do banku. Chyba ta koncepcja
    > upada. Najprosciej by bylo miec konto i kartke - ale sie tam nie wybieram a
    > nie chcialbym robic cszegos nielegalnego.
    >
    > Zatem, zapominam o czekach, jesli macie inny pomysl na latwy transfer - bede
> [...]

    ...zreszta..... chyba na czeki z polski (przynajmniej jesli mowimy o
    "normalnych czekach .. nie bankierskich) to w banku w stanach patrzyliby
    sie jak na dziwolaga. Ciekaw jestem czy wiedzieliby jak zrobic "skup"
    takiego czeku. A jesli mowisz o czekach bankierskich w USD to mozna je
    "wykupic" chyba w dowolnym banku w Polsce. Kwestia tylko czasu jaka cala
    operacja bylaby przeprowadzona..... najszybciej..... karta i
    bankomat.... pozniej ewentualnie przelewy SWIFTem (problem w tym ze
    wiele bankow w stanach pobiera oplate za "wire" przychodzacy)

    AP