  • Data: 2009-07-31 16:41:07
    Temat: Re: koszt przelewu do usa
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    gasper wrote:
    > Mam do zapłacenia fakture w usa na kwote powiedzmy 1000 dolarów - mam
    > konta w kilku polskich bankach z których moge taki przelew zrobić -
    > tylko, że banki nie potrafią powiedzieć ile za ten przelew zapłace -
    > twierdzą, że x zł + prowizja banków pośredniczących - jak drąże temat i
    > chce wiedzieć ile to dokładnie to mnie zbywają. Ja tłumacze, że wg prawa
    > powinienem znać cene usługi przed jej wykonaniem i nie chce po przelewie
    > dostać 500$ opłat innych banków do zapłacenia . Irytuje mnie ta sytuacja
    > - mamy 21 wiek a oni nie wiedzą ile zapłace za przelew - oczywiście
> [...]

    Mniej więcej po 50 dolarow od kazdego banku pośredniczącego.
    Bank tego nie wie, tak samo jak ty nie wiesz ile biorą za dolara w Zimbabwe.
    Zwykle po drodze jest jeden albo dwa banki pośredniczące, w zależności
    od tego do jak zapyziałej dziury chcesz kasę wysłać.

    Pamietaj, że domyślnie banki pobiorą sobie opłatę, z kwoty przelewu,
    wiec moze dotrzeć mniej niż wysłałeś. Oby obciążyć bezpośrednio ciebie,
    a nie kwotę przelewu trzeba się o to jawnie upomniec w banku.