  • Data: 2009-12-21 16:14:03
    Temat: Re: kraj z bankowościąlepszą od polskiej
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> szukaj wiadomości tego autora

    On 21.12.2009 15:04, z...@o...pl wrote:
    > czy jest na świecie kraj posiadający lepszy i nowocześniejszy
    > od polskiego system bankowy?
    >
    > oczywiście nie interesują mnie rewelacje spamerów o USA/UK
    > ani pienia pochwalne na rzecz Łukaszenki który "zachował
    > w ręku swojego narodu" własność sektora bankowego,
    > ani żarty o ukrywaniu pieniędzy w rajach podatkowych.
    >
    > ale o poważne głosy i uzasadnienie opinii, dlaczego TAM jest lepiej...
    >
    > np. więcej sesji ichniego eliksiru? tańszy ichni sorbnet?
    > np. standard bezpłatnych rachunków/przelewów/kart/bankomatów?
    > np. lepsze prawo chroniące interes konsumenta/posiadacza rachunku?
> [...]

    Na przykladzie Niemiec.

    W krajach euro cena kredytu bedzie zazwyczaj nizsza niz w Polsce - ma to
    niebagatelne znaczenie np. przy kupnie nieruchomosci.

    Mam rowniez wrazenie, ze procedury przyznawania kredytu sa nieco mniej
    skostniale - nie jestem pewnien, czy w Polskim banku da sie uzyskac
    kredyt na nieruchomosc w kilka dni, nie przedstawiajac w zasadzie
    zadnych papierkow, poza tymi od notariusza (np. o zarobkach od
    pracodawcy - nie zeby z tym byl problem, ale jakos nikt tego nie wymagal).

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org