  • Data: 2009-12-21 21:13:39
    Temat: Re: kraj z bankowościąlepszą od polskiej
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> szukaj wiadomości tego autora

    On 21.12.2009 22:06, MarekZ wrote:
    > Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:7...@m...uni-berlin.de...

    > Mam wrażenie, że dokładnie taki był powód upadku tej koncepcji. Brak
    > możliwości akceptacji za granicą. A jak weszły Visa i MC, pewnie zawarły
    > w umowach w jakiś sposób ograniczenie, że nie może zaistnieć taka
    > hybryda albo skonstruowały jakieś preferencje cenowe, a z polskiej
    > strony nikt o to nie zadbał. Albo może kiedyś było z jakichś powodów
    > technicznie niemożliwe, żeby karta była więcej niż e jednym systemie?

    No i chyba to, ze Polcard byl w zasadzie osobna firma, a nie
    organizacja, do ktorej nalezalyby wszystkie banki (i w ich interesie
    bylby jej rozwoj).

    I konkurencyjne systemy akceptacji kart niekoniecznie chcialy obslugiwac
    karty Polcardu... i tak pewnie zdechlo smiercia naturalna.

    Ciekawe, jakie mialo to prowizje?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org