  • Data: 2009-09-28 08:53:01
    Temat: Re: kredyt hipoteczny
    Od: MS <m...@m...ms> szukaj wiadomości tego autora

    Marx wrote:
    > Witam
    > Jestem na etapie wyboru bankow w celu wziecia kredytu hipotecznego na
    > zakup mieszkania.
    > Nie prosze o wskazanie konkretnych bankow, ale raczej na co patrzec przy
    > podejmowaniu decyzji.
    > 1)oprocentowanie (teraz nie ma juz chyba takich wynalazkow jak w mBank
    > ze sobie dowolnie ustalaja?)
    > 2)marza (najpierw ukrywali ja w spread, teraz w ubezpieczeniach...)
    > 3)kilka rodzajow ubezpieczen (na zycie, od utraty pracy, do czasu
    > zalozenia hipoteki, jakie sa jeszcze?)
> [...]

    W każdym banku jest inaczej. Trzeba wybrać kilka potencjalnych banków i
    w każdym się wypytać. Potem dobrze to sobie wszystko wpisać w arkusz
    kalkulacyjny i na spokojnie przemyśleć.
    Do rzeczy wartych sprawdzenia jest jeszcze rodzaj hipoteki: zwykła,
    kaucyjna czy może obie. PCC za hipotekę zwykłą to 0,1%, za kaucyjną
    19zł, co w praktyce daje podatek od hipoteki zwykłej kilkaset złotych
    droższy niż od kaucyjnej.

    MS