  • Data: 2009-09-29 09:55:39
    Temat: Re: kredyt hipoteczny
    Od: Marx <M...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Ktory bank nie pobiera oplaty za wczesniejsza splate?

    Normalna sytuacja jest ze jak czlowiek zmienia lokum, to stare musi
    sprzedac, ale zanim je sprzeda to nowe musi wyremontowac. Przez pewien
    czas posiada wiec dwa lokale. Trzeba wziasc kredyt hipoteczny na nowe,
    zrobic remont, sprzedac stare i mozna splacic znaczna czesc kredytu,
    zostajac z kredytem mniejszym np o polowe. I tu pojawia sie problem -
    banki chca 1,5-2% za wczesniejsza splate, jesli przekroczy sie 30% kwoty
    kredytu lub jesli splaca sie ja wczesniej niz po dwoch latach.
    A przeciez tak naprawde remont i sprzedaz moze potrwac np dwa miesiace -
    i za te dwa miesiace bank dodatkowo (w koncu odsetki i prowizje i tak
    place od pelnej kwoty) zyczy sobie 2% - normalnie rozboj w bialy dzien.

    Podobnie sprawa wyglada z wkladem wlasnym - przeciez mam mieszkanie,
    sprzedam i dostane kase, splace kredyt - jest to moj wklad wlasny, ale
    dupa - bank karze mnie po raz drugi wyzszymi oplatami przy braku wkladu
    wlasnego.

    Tak sie zastanawiam czy nie najtaniej jest wyniesc sie "pod most" -
    sprzedac mieszkanie, wynajac cokolwiek aby graty miec gdzie przechowac i
    przenocowac, a nastepnie wziasc kredyt tylko na brakujaca kwote, kupic i
    remontowac. Finansowo wyjdzie sie pewnie do przodu, ale dwie
    przeprowadzki...

    Marx