    From: "Kovy" <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kredyt hipoteczny w mBanku - trzy konkretne pytania o CHF
    Date: 16 Aug 2006 06:59:45 -0700

    Jacek Popławski napisał(a):
    > 1) Myślałem, że w promocji Ładny Dom oprocentowanie jest "na sztywno",
    > tzn. każdy dostaje tyle samo procent w CHF, myliłem się? mBank daje
    > różne oprocentowanie kredytów hipotecznych dla różnych klientów jak
    > każdy inny bank?

    Z tego co pamiętam, w promocji "Ładny Dom" są dwa oprocentowania
    "sztywne" - wyższe dla kredytów <200 tys. i niższe powyżej 200 tys
    i to jest jedyne kryterium (oczywiście po spełnieniu warunków
    przyznania). Tak było przynajmniej w maju / czerwcu.

    > 2) Po jakim kursie przeliczane są franki w momencie udzielania kredytu?
    > Czy jest to kurs z dnia podpisania umowy, uruchomienia kredytu, czy
    > jeszcze innego?

    Use 0 801 300 800 Luke! ;]

    A tak poważnie, to w Multibanku jest brany kurs z dnia podpisania
    umowy. Przypuszczam więc, że w mBanku będzie to samo, ale na wszelki
    wypadek patrz wyżej.

    > 3) Czy macie jakieś przewidywania co do kursu CHF w najbliższych 2
    > tygodniach? Poza tym, że może wzrosnąć, spaść, albo pozostać na tym
    > samym poziomie :)

    Tak naprawdę to IMHO nie ma znaczenia w perspektywie kilku
    (-nastu/-dziesięciu) lat. Ważne jedynie żeby w momencie brania kurs
    był jak najwyższy - masz wtedy mniej franków do spłacania. Poza tym
    jak prześledzisz kursy w perspektywie np. rocznej to i tak nic
    sensownego nie oszczędzisz w ciągu dwóch tygodni (no chyba że w tym
    czasie samolot WizzAir uderzy w Pałac Kultury, a Jarek podłoży
    ogień pod Parlament Europejski)... ;]

    hint: http://waluty.onet.pl/2,1,365,waluta.html

    Poza tym, jeżeli różnica na kursie np. 0,10zł robi Ci duży problem
    co do wysokości raty, to może za duży kredyt chcesz wziąć?

    Taki już urok franka, taniej ale ryzykowniej :)

    pzdr
    kovy