  • Data: 2007-06-26 08:33:46
    Temat: Re: [kredyt mieszk.] kilka szybkich, kto jest na biezaco?
    Od: "RobertS" <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > mam kilka szybkich pytan, moze ktos jest na biezaco z kredytami? (ja
    > bylem rok
    > temu ale wypadlem czekajac na developera)
    > 1) to dobry pomysl zeby brac na 80% - moze lepiej na 100%?
    to juz zalezy od tego ile masz kasy i co myslisz o ubezpieczeniu niskiego
    wkladu, nie chcialem za to ekstra placic i dlatego 20% pokrylem srodkami
    wlasnymi

    kazdy doradca bedzie zalecal wziecie kredytu na 100% wartosci mieszkania,
    ale ja mialem wlasne zdanie na ten temat

    > 2) jesli ucigne raty zeby splacac tylko 20-25lat to lepiej brac na te 2x
    > czy na 30?
    wez od razu na 30 lat, zawsze warto miec pewien margines bezpieczenstwa,
    splacic szybciej zawsze mozna, przedluzenie okresu splaty to juz nieco
    wiecej zachodu

    > 3) CHF czy PLN?
    wzialem w CHF, ale zdania sa podzielone
    bralem pod uwage to, ze juz za kilka lat bedziemy mieli euro, a korelacja
    kursow euro i chf jest dosc duza

    > 4) jaki bank do CHF (moze byc millenium?) a jaki do PLN?
    PLN bdb oferta w Lukasie i BZ WBK

    a CHF, w moim przypadku najlepiej wypadl Deutsche Bank, Mille nie polecam,
    strasznie dlugo sie na decyzje czeka i robia jakies sztuczne problemy

    pozdr.
    RobertS