    From: "l...@g...com" <l...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: ksiazeczka mieszkaniowa - bank odmawia realizacji
    Date: Tue, 29 Jul 2008 00:03:48 +0200

    Karol S pisze:

    > Nie wiem co tak wyskoczyłeś z tym ślubem, ale skoro problem z jego
    > brakiem się rozwiązał, to chyba ok.

    ślub był potrzebny, bo mieszkanie jest wspólnie kupowane przez koleżankę
    i jej chłopaka, teraz już męża ;-))
    a dopóki nie było ślubu to bank uznawał tylko polowe mieszkania czy
    jakoś tak;-))

    > Z tego co pamiętam, posiadacz książeczki musi być właścicielem
    > mieszkania aby dostać premię. Stąd wymóg aktu notarialnego.

    Zgodnie z art.3a "ustawy o pomocy państwa w spłacie niektórych kredytów
    mieszkaniowych, udzielaniu premii gwarancyjnych oraz refundacji bankom
    wypłaconych premii gwarancyjnych" premia gwarancyjna może zostać
    przekazana bezpośrednio inwestorowi (deweloperowi), pod warunkiem
    wpłacenia co najmniej 50 % wartości kosztorysowej lokalu przez
    właściciela książeczki. Co też zostało uczynione

    Bank teraz jakieś problemy robi z aktem notarialnym, którego przecież
    nie będzie wcześniej zanim sie nie zapłaci za całość mieszkania.
    Proponują zatem aby wziąć kredyt, spłacić pozostałe raty za mieszkanie i
    dopiero jak będzie akt notarialny wypłacić kasę z książeczki
    mieszkaniowej !!!! Albo zrezygnować z premii gwarancyjnej

    Pewnie sie jeszcze okaże, ze odsetki od kredytu będą większe niż ta
    premia gwarancyjna.

    --
    pozdrawiam
    Marcin