    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: który bank oferuje taką usługę?!
    Date: Sat, 12 Dec 2015 17:10:29 -0600

    Tomasz Chmielewski wrote:

> [...]

    To samo co kieduś Pekao SA

    wlasnie, to jest właściwe słowo.

    ewaluowało.
    U nas ewaluowało w kierunku visa / mastercard, u nich zostało jako
    EC/Maestro.

    Chodzi o to, że zmiany nastepowały kiedy jeszcze niewiele było na rynku
    i zmieniac nic w cos było łatwo.

    Tearaz zmienic cos jednego w cos drugiego jest po prostu kosztowne, nie
    ma jakiegoś sensownego powodu, żeby bawić się w konkurencję.
    Łatwiej urwać coś z istnejącego tortu.

    > W Niemczech się dało,
    jak wyżej, nie że się dało, tylko powstawało w momencie kiedy powstawał
    cały system.
    Tak samo w Polsce, tylko niemcy poszli w jednym kierunku, a Polska w drugim.
    I nie wiem, czy kierunek niemiecki jest tym właściwym.
    Nikompatybilny z niczym nieniemieckim.
    Im większa globalizacja tym bardziej staje się to przeszkadzac.
    Tak i niemcoom ktorzy jezdzać za granicę i turystom, ktorzy odbijają się
    od niedasie i wolą pojechać gdzie indziej gdzie nikt nie robi problemów
    z płaceniem kartami.

    Sam jestem tego przykładem. Wolę się wybrać na północ lub na południe
    niż do Niemiec.

    > choć Polska to najwidoczniej za słaby kraj (albo,
    > nie myśli się u nas poza koniec własnego nosa, więc rząd, niezależnie od
    > opcji politycznej, zamiast zorganizować coś sensownego w tym stylu i
    > zagonić banki do roboty, woli wymyślać tematy zastępcze).

    rzad, rzad, rzad.

    myślenie starego dziadka, który nic wiecej nie zna niż centralne
    rozdawnictwo.

    Najlepiej by było jak by się rząd wpierdzielał do jak najmniejszej
    ilości rzeczy.