eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiktoś mnie skubnął na 1000zł przez nieautoryzowaną transakcję kartą MillenniumRe: ktoś mnie skubnął na 1000zł przez nieautoryzowaną transakcję kartą Millennium
  • Data: 2014-08-10 13:55:35
    Temat: Re: ktoś mnie skubnął na 1000zł przez nieautoryzowaną transakcję kartą Millennium
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "az.anonim" <m...@g...com> writes:

    > A myślałem, że jestem uważny i mnie to nie spotka...
    >
    > Na liście blokad znalazłem dzisiaj:
    >
    > 2014-08-05 2014-08-12 POS 4874 XXXX XXXX 4399 003482597166, DOCKERS
    > BRUSSELS BE 940,91 PLN
    >
    > wcześniej otrzymując z Millennium SMSa informującego mnie o zablokowaniu karty.
    >
    > Transakcja podobno poszła online. Sprawa już zgłoszona na Policji,
    > reklamacja złożona w banku. Czekam na odpowiedź. Zonk jest taki, że
    > karta nie była ubezpieczona.

    Teoretycznie ubezpieczenie karty nie jest w takiej sytuacji przydatne.
    Zakładam, że transakcja nie została wykonana kartą (fizyczną), która
    wciąż posiadasz.

    > Dziwnie, że bank od razu zablokował kartę, wydawało mi się że najpierw
    > dzwonią do klienta z informacją o podejrzeniach fraudu.

    To by było dziwne. Albo może kwestia ocenianego przez nich
    prawdopodobieństwa fraudu.

    > Co ciekawe nie wykonywałem tą debetówką transkacji internetowych, więc
    > dane karty musiały zostać gdzieś zczytane:
    > * albo w bankomacie, mimo że zawsze dokładnie sprawdzam obecność nakładek
    > * albo przez czynnik białkowy. Staram się nie spuszczać karty z oczu,
    > ale są sposoby żeby szybko cyknąć zdjęcia obydwu stron karty jakimś
    > zamontowanym w sprytnym miejscu aparatem

    Metod skopiowania danych z karty jest tak dużo, że nie da się tego
    przypilnować żadnym sposobem. Jedyna możliwość to (prawidłowo
    oprogramowany) scalak na karcie oraz zasada, że za fraudy płaci ten, kto
    nie użył (prawidłowo) tego scalaka.

    > Czy miał ktoś z Was podobnie przykre doświadczenia? Jakie są szanse odzyskania
    pieniędzy?

    Teoretycznie (innymi słowy, zgodzie z prawem) - 100%.
    --
    Krzysztof Hałasa