eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiktoś mnie skubnął na 1000zł przez nieautoryzowaną transakcję kartą MillenniumRe: ktoś mnie skubnął na 1000zł przez nieautoryzowaną transakcję kartą Millennium
  • Data: 2014-08-16 11:16:23
    Temat: Re: ktoś mnie skubnął na 1000zł przez nieautoryzowaną transakcję kartą Millennium
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Bolek <b...@l...com> writes:

    > Mnie też chcieli skubnąć, ale miałem limit transakcji MOTOEC na 5 zyli
    > i pojawiła się transakcja na $1 tylko. Podobnie jak Ty zawsze starałem
    > się być ostrożny i myślałem, że zachowuję wszystkie zasady
    > bezpieczeństwa, ale jak widać na każdego może paść.

    Oczywiście, każda karta może zostać łatwo skopiowana (przynajmniej poza
    chipem).

    > Dodatkowo radzę
    > zdrapać kod CVV z karty i zapamiętać lub zapisać w bezpiecznym
    > miejscu.

    Można tak zrobić. Z drugiej strony, użycie tego kodu (CVV2/CVC2) to
    pewnie margines fraudów. Typowo kopiowane są dane z paska magnetycznego,
    tego kodu tam nie ma (kasjer itp. nie ma czasu na przepisywanie kodów).
    --
    Krzysztof Hałasa