eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankikupno mieszkania z założoną hipoteką i tranzakcja między bankami › Re: kupno mieszkania z założoną hipoteką i tranzakcja między bankami
    From: "G." <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kupno mieszkania z założoną hipoteką i tranzakcja między bankami
    Date: Mon, 21 Aug 2006 13:42:31 +0200

    > Dziwne. Przecież zadłużenie zmienia się z dnia na dzień i dokument
    > następnego dnia jest już nieaktualny.

    W moim przypadku bylo tak, że bank przelał za mało pieniedzy na konto
    pierwszego banku. Sprzedawca mieszkania nie robił problemów i dopłacił
    szybko brakującą część. Inna sprawa, że nie wyrobiłem się w terminie 14 dni
    (po drodze były święta, długie weekendy itd). Bank, w którym brałem kredyt
    liczył 14 dni od momentu przelewu pieniędzy. Natomiast bank sprzedającego
    liczył też 14 dni (roboczych), ale od momentu całkowitej spłaty zadłużenia
    tzn. dopłata sprzedającego. Faktycznie dostałem to zaświadczenie po ok 21
    dniach. Mój bank nie robił z tym żadnych problemów, musiałem tylko napisać
    uzasadnienie.

    > Może.

    Może, ale pewnie weźmie za to jakąś kasę. Ja zrobiłem to osobiście - zajęło
    mi to niespełna godzinę.

    > Nie będzie od ręki. Sąd musi rozpatrzeć wniosek o wykreślenie, sprawdzić
    > czy nie ba błędów formalnych ani protestów innych osób itd. To trwa, w
    > zależności od miejscowości, od kilku do kilkunastu tygodni. Potem jeszcze
    > trochę czasu na rozpatrzenie drugiego wniosku, o wpis nowej hipoteki. Być
    > może da się to wszystko zrobić jednym wnioskiem ale nie jestem pewny

    To są dwa różne terminy. Wniosek o wpis hipoteki (drugiej) do KW składasz od
    razu - to jest warunek uruchomienia kredytu. Natomiast wniosek o wykreślenie
    starej hipoteki składasz gdy zostanie spłacony kredyt, czyli dopiero po 14
    dniach od momentu przelewu - gdy pierwszy bank wystawi odpowiednie
    zaświadczenie.

    G.