    From: rafal <r...@n...none>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kupować mieszkanie?
    Date: Fri, 10 Oct 2008 13:17:32 +0200

    r...@k...pl pisze:

    > Przy 20% to raczej nie masz co zastanawiać się, ile możesz stracić na
    > nieruchomości? Chyba nie warto czekać latami by zaoszczędzić kilka tys. zł...

    Nie chodzi ile stracę w najbliższym czasie, bo mieszkanie przecież
    kupuje się na wiele lat lub na całe życie. Bardziej zastanawiam się nad
    spadkami cen w sensie obniżka o 20% przez dewelopera oznaczałaby dla
    mnie brak zaciągania kredytu. Trochę bym się zgarbił gdybym za 2
    miesiące dowiedział się że deweloper spuścił ceny np. o około 50 tyś. Z
    drugiej strony aż nie chce mi się wierzyć by były to aż takie przeceny.
    Od kilku dni słucham w TVN Biznes, że deweloperzy mają problemy z
    kredytowaniem inwestycji - przestrzegają że kupowanie mieszkania które
    zaczyna być dopiero budowane (w moim przypadku kopią dziurę pod
    fundamenty) może zakończyć się tym, że deweloper splajtuje, ja zostanę
    bez kasy, bez mieszkania ale za to z kredytem :D Jakaś zbiorowa
    psychoza?! Aż tak źle jest?

    > Ciesz się jeżeli faktycznie sprzedasz mieszkanie, bo różnie może być :).
    > A jeżeli masz zadatek 1k zł, to kupujący może zrezygnować nawet gdy bank zechce
    > mu dać kredyt.

    na szczęście zadatek 10%