  • Data: 2009-12-30 14:57:34
    Temat: Re: limit karty w Citi
    Od: "m1ch4l.j" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 30 Gru, 12:27, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:

    > Ja nie napisałem, że widzę naruszenie, tylko że można by się takiego
    > dopatrywać. Powinna być możliwość zablokowania takiej funkcjonalności.
    > Limity kart Citi są zazwyczaj niskie. Kwoty przekroczeń też zatem będą w
    > przeważającej większości przypadków niskie. Jest w tych zasadach pułapka,
    > polegająca na tym, że ktoś przekroczy limit o 1 grosz czy tam o 10 albo 100
    > złotych, a zapłaci z tego tytułu prowizję 49 zł. Przekaz jest jasny, ale dla
    > mnie w oczywisty sposób jest pułapką zastawianą na nieuważnych klientów,
    > czyli jest złą praktyką.

    Ja tu nadal nie widze problemu. Klient dostał limit i nie powinien go
    przekroczyć. Jeśli tego nie dopilnował ponosi konsekwencje. W zasadzie
    niewielkie, bo 49 zł. Nie lubię chronienia klientów za wszelką cenę.
    Oczywiście, bank mógłby dać możliwość ustawienia odmowy autoryzacji
    dla transakcji, które przekroczyłyby limit kredytowy. Nie dał? Trudno.
    Nie da się również ustawić w Citi limitów autoryzacyjnych dla
    transakcji gotówkowych na 0. Jeśli komuś to nie odpowiada można
    przecież zrezygnować z karty. Jestem za systemem, w którym to klient
    odpowiada za swoje czyny, a nie takim w którym firma ma dopilnować aby
    klient nie zrobił sobie krzywdy.