    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: limit karty w Citi
    Date: Fri, 01 Jan 2010 16:29:53 +0100

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > Hehe... chyba przesadzasz, a co to za podstep?

    Zwyczajny, bank zobowiazuje sie do udzielenia kredytu w kwocie xxx,
    a wyplaca wiecej (z pelna swiadomoscia ze klient przypuszczalnie nie
    wie co robi, i ze bank go za to dodatkowo obciazy, przypuszczalnie
    drakonsko w stosunku do przekroczenia). Jak dla mnie (osoby raczej
    swiadomej dzialania mechanizmow w bankach) to jest zwykly podstep.

    > Bank nakazuje mu placic
    > karta? Jesli klient nie ma swiadomosci o swoim stanie finansow to sam
    > ma w nosie korzystne zarzadzanie swoim majatkiem.

    Wystarczy ze nie ma az tak dokladnej swiadomosci.
    Znasz na pamiec wysokosc srodkow i limitow na wszystkich swoich kontach?
    Ja nie.

    > Ty tak twierdzisz.

    Jasne. Ty twierdzisz inaczej.

    > Sadzac po tym co piszecie bank nie powinien wtedy
    > autoryzowac zadnych transakcji,

    Wlasnie.

    > a offline w ogole powinno byc
    > zabronione.

    Nie, to zupelnie inna sprawa, to jest dzialanie w dobrej wierze, w celu
    umozliwienia zaplaty tam, gdzie w przeciwnym przypadku byloby to
    niemozliwe.

    > Bank nie gwarantuje, ze klient nie przekroczy limitu. Jak tak sie tego
    > obawiasz to zrezygnuj z KK i zacznij uzywac debetowej, albo poszukaj
    > banku, ktory nie zezwala na przekroczenie limitu.

    Ja osobiscie w okolicach limitow moich kart znalazlem sie raz, i bank
    akurat nie autoryzowal wiecej (i slusznie), wiec to mozesz sobie
    darowac. Zle jest zle niezaleznie od tego czy jest czeste czy nie.

    > Oprocentowanie dla dobra klientow i sprawiedliwosci spolecznej
    > reguluje teraz RPP, a nie sa to niezalezne decyzje podmiotow
    > komercyjnych na podstawie sytuacji rynkowej. Nie zauwazyles, ze 90%
    > kart ma oprocentowanie na tym samym poziomie?

    Nie zauwazyles sarkazmu? Moze powinienem napisac "niech sprobuja nazwac
    to sobie ...".
    --
    Krzysztof Halasa