  • Data: 2009-07-30 18:11:54
    Temat: Re: mBank -> Alior
    Od: Michal <m...@n...org> szukaj wiadomości tego autora

    ForALL pisze:
    > Witam
    >
    > Przymierzam się do przejscia z mbanku do aliora i chciałbym zapytać
    > osoby które takiej migracji dokonywały już jak wrażenia?
    Doskonałe póki co- jeśli chodzi o ROR. Możesz mieć dwa konta "z lokatą
    nocną". Karta debetowa, cóż, działa, PIN zmienia się w bankomacie Alior-
    Euronet(żaden problem jak dla mnie). System online pewne rzeczy ma
    lepsze niż w m, pewne gorsze (np filtrowanie historii transakcji
    bardziej funkcjonalne w Aliorze, pulpit który sam dostosowujesz i od
    razu na pierwszej stronie widzisz bardzo dużo), na pewno działa nieco
    wolniej niż w m (mniej wydajny system). Maskowane hasła przy logowaniu z
    jednej strony wkurzają, z drugiej strony są faktycznie bardzo
    bezpieczne. Jeśli chodzi o system to- niestety- nie sugeruj się demem na
    stronie. Faktyczne konto wygląda duuużo lepiej :)

    Karta kredytoewa jest w trakcie przenoszenia. Tym niemniej wrażenia będą
    na pewno dobre- w końcu 1% do mnie wróci i za 10 000zł rocznie zwolnie
    się z opłaty bez łaski.

    Obsługa w oddziale również OK- założenie konta z lokatą nocną to jakieś
    5-10 minut. Strefy 24h (przynajmniej we wszystkich Aliorach w Krakowie w
    których byłem i mam szanse być) posiadają bankomat z możliwością zmiany
    PINu + komputer z dostępem do serwisu transakcyjnego. Do pełni szczęścia
    brakuje wpłatomatów, no ale gdyby miały działać jak w mbanku, to może
    lepiej nie :P

    > Jak się sprawuje ogólnie ich system online, jak z przelewami, jak z
    > awaryjnością, występują problemy z płatnosciami debetówką?
    Na razie nie wystąpiły takie problemy.
    Przelewów darmowych jest 49 w miesiącu, SMSów autoryzacyjnych 10. Grunt
    to zaufane szablony płatności lub podpisywanie wielu przelewów naraz.
    Jeśli nie musisz przelewać dużo i raczej w stałe miejsca (czyli jesteś
    "typowym" szaraczkiem, jak ja, co wykona 4-5 przelewów w miesiącu, to
    konto idealne bo nie ma szans się wtedy załapać na jakąkolwiek opłatę
    związaną z kontem i przelewami- poza kartą rzecz jasna).

    Kolejna rzecz to coś czego w m bardzo- mnie- brakuje. Dostęp mobilny,
    leciutki. W podróży bezproblemowo sprawdzisz co tam na koncie słychać.

    > Szkoda że pobieraja opłaty za karte 3zl:) ale chyba sie da to przerzyc
    Przeżyć też się da, zwłaszcza, że teraz konkurs i za rok będzie za
    darmo. W tych 3zł masz dobre ubezpieczenie (np ubezpieczają portfel od
    rozboju- ciekawa sprawa)- w mbanku "za darmo" ubezpieczenia nie masz.

    Co do samej oferty depozytowej- leżącego (mbanku) nie kopiemy.

    --
    Michał