-
Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!news2.icm.edu.pl!new
s.nask.pl!polnews.pl!not-for-mail
From: "PSOLS" <p...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: Re: [mBank] Błędy i lekceważenie (długie}
Date: Fri, 28 Nov 2003 21:56:23 +0100
Organization: PolNEWS - http://www.polnews.pl
Lines: 109
Message-ID: <0...@p...pl>
References: <0...@p...pl>
NNTP-Posting-Host: swift.atra.com.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: swift.atra.com.pl 1070052983 19030 194.181.190.181 (28 Nov 2003 20:56:23
GMT)
X-Complaints-To: h...@p...pl
NNTP-Posting-Date: 28 Nov 2003 20:56:23 GMT
X-Original-NNTP-Posting-Host: 213.199.225.10
X-Original-NNTP-Posting-From: alex.tktelekom.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:270851
[ ukryj nagłówki ]>W połowie października wysłałem na i...@m...com.pl maila o treści, którą
>poniżej cytuję - do dnia dzisiejszego (mimo 3-krotnych moich interwencji w
>mLinii) nie otrzymałem żadnej odpowiedzi (telefonicznej, pisemnej,
>mailowej...). Jedyne co ustaliłem to to, że @ dotarł do mBanku.
W dniu dzisiejszym dostałem (listem priorytetowym) odpowiedź na cytowany wyżej
@, którą przytaczam niżej w całości, swoje komentarze zaznaczając w [ ].
Szanowny Panie,
w nawiązaniu do Pana dyspozycji złożonej w dniu 13.10.2003 roku, dotyczącej
problematyki księgowań oraz bankomatów w mBanku chciałbym na wstepie
najmocniej przeprosić za długi czas oczekiwania na odpowiedź.
Nawiązując do Pana uwag na temat informacji zawartej w sekcji "najczęściej
adawane pytania" na naszej stronie internetowej, chciałbym poinformować, że w
oparciu o Pana spostrzeżenia stworzona zostanie nowa treść informacji, która w
grudniu powinna zostać umieszczona na naszej stronie internetowej.
[Czyli niby zgadzają się z moimi uwagami - szkoda, że dopiero teraz pomyśleli
o tym, żeby jednak coś poprawić na www, a obiecywano mi to już wcześniej - we
wrześniu telefonicznie. Czas redagowania tych kilku zdań też jest expresowy -
sprawa rozpoczęła się we wrześniu, a może w grudniu znajdzie finał.
Ciekawostką jest to, że pośrednio sami przyznają, że działanie systemu
transakcyjnego jest także dla nich zaskoczeniem, skoro treść informacji na www
ma być redagowana w oparciu o moje spostrzeżenia - jakby to było jakieś
zjawisko przyrodnicze, a nie program działający w oparciu o ustalony algorytm.]
Jeśli chodzi natomiast o kwestię księgowania środków w mBanku, to chciałbym
wyjaśnić, że księgowania przelewów wewnętrznych odbywają się na bieżąco
niezależnie od daty realizacji (nawet w weekend) natomiast datą księgową jest
zawsze data z dnia wykonania operacji, czyli z dnia wolnego. Informacją na
temat faktycznego dnia realizacji operacji, jest natomiast "data operacji".
[No i kicha - czyli nadal nie wiedzą, o co chodzi. To, co tu wyżej napisano
jest prawdą, ale tylko dla przelewów wewnętrznych, wykonywanych on-line w dni
wolne. Nie jest natomiast prawdą dla przelewów wewnętrznych, zleconych
uprzednio na dni wolne, bowiem te przelewy jako "datę operacji" mają dzień
wolny, natomiast jako "datę księgowania" - najbliższy dzień roboczy. Nie
byłoby żadnego problemu, gdyby historia operacji na rachunku wyświetlała się
również wg kolumny "data operacji" - proszę sprawdzić, że wyświetla się
wg "daty księgowania", co w tym przypadku wywołuje niespodziewane efekty w
wysokości salda. Nadal też nie wyjaśniono, czym podyktowane jest takie
udziwnione księgowanie przelewów wewnętrznych - inaczej zlecanych on-line, a
inaczej zlecanych z wyprzedzeniem. Moja hipoteza jest taka: błąd w procedurze
polega na tym, że o północy, podczas przetwarzania pliku z przelewami
zleconymi do realizacji na dany dzień, w pierwszym przebiegu powinny zostać
odfiltrowane przelewy wewnętrzne i - niezależnie od dnia tygodnia - powinny
one zostać wykonane i zaksięgowane z datą bieżącą. Dopiero następnie powinny
zostać przetworzone przelewy wychodzące - przeznaczone do wysyłki w
najbliższej sesji KIR (w dni wolne sesji nie ma, a więc czekają do
najbliższego dnia roboczego).]
Przelewy zewnętrzne dokonywane są z kolei tylko w dni robocze, co wynika
jednak ze specyfiki funkcjonowania Krajowej Izby Rozliczeniowej i w związku z
tym ich księgowanie ma również datę z dnia roboczego.
[To akurat jest oczywiste i nie było przedmiotem mojego wystąpienia.]
Odnosząc się natomiast do kwestii naszej współpracy z firmą Euronet i
aktualizacji listy bankomatów na naszej stronie, chciałbym poinformować, że
wiążącą dla nas jest informacja otrzymana od sieci Euronet i w oparciu o taką
informację aktualizujemy listy bankomatów. Przykro mi, jeśli nie zawsze dane
te są poprawne. Zapewniam Pana, że podjęliśmy działania zmierzające do
wyjaśnienia tej sprawy i uzyskania aktualnego spisu bankomatów dostępnych dla
naszych Klientów. W dniu dzisiejszym lista została poprawiona zgodnie z
najnowszymi danymi, które uzyskaliśmy od sieci Euronet.
[Szkoda, że dopóki ktoś się nie poskarży, to nikt się w banku tematem nie
przejmuje. mBank podpisując umowę z Euronetem powinien zobowiązać ich do
dostarczania stosownych informacji w odpowiednim czasie. Poprawki dokonane na
stronie nadal nie są wystarczające. Przykładowo - poprawiono wreszcie godziny
dostępności bankomatu przy hipermarkecie "Leclerc" w Olsztynie, ale nadal
nieprawidłowe są przy bankomacie opisanym jako LUKAS Bank, oddział - ul.
strowskiego 6 - 24h. Bakomat ten znajduje się bowiem w hipermarkecie "Tesco",
w którym jest też oddział Lucas Banku (mało kto wie, że tam jest oddział
Lucasa, ale wszyscy wiedzą gdzie jest "Tesco" - czy nie lepiej napisać więc
lokalizację "Tesco"?). Bankomat umieszczony jest w holu - na zewnętrznej
ścianie boksu, w którym jest Lucas. A więc większość użytkowników nie zwraca
nawet uwagi, że bankomat ma coś wspólnego z tym bankiem. Ponadto adres podany
na www jest nieprawidłowy - bankomat mieści się przy ul. Pstrowskiego 16 (a
nie 6) i nie jest dostępny 24h lecz w godz. otwarcia "Tesco" czyli 8-22.
Podejrzewam, że tego typu nieścisłości jest na tym wykazie bankomatów znacznie
więcej. Niektóre bankomaty, mimo ich fizycznej likwidacji, "wiszą" na www
przez kilka miesięcy, co jest fatalną dezinformacją (tak było z bankomatami w
Olsztynie przy "Orbisie" ul. Dąbrowszczaków, a potem z bankomatem przed
wejściem do Oddziału BRE przy ul. Głowackiego)].
Jeszcze raz proszę o przyjęcie naszych przeprosin w związku z długim czasem
oczekiwania na odpowiedź, mam jednocześnie nadzieję, że powyższe informacje
okażą się dla Pana kompletne i satysfakcjonujące.
Z poważaniem
Inspektor Bankowy
Wydział Zarządzania Relacjami z Klientami mBanku
Paweł Ejzert
[Niestety, nie jestem usatysfakcjonowany w pełni odpowiedzią z powodów, o
których napisałem wyżej.]
PSOLS
--
============= P o l N E W S ==============
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 28.11.03 21:00 Fajas
- 28.11.03 21:06 PSOLS
- 28.11.03 21:09 PSOLS
- 28.11.03 21:19 Fajas
- 28.11.03 21:12 PSOLS
- 28.11.03 21:51 Fajas
- 28.11.03 21:51 Grzegorz Petka
- 29.11.03 07:12 Fajas
- 29.11.03 07:37 Grzegorz Petka
- 29.11.03 08:06 Fajas
- 29.11.03 10:28 PSOLS
- 29.11.03 11:12 Bartol Partol
- 29.11.03 11:36 Robert
- 29.11.03 14:47 PSOLS
- 29.11.03 17:56 Fajas
Najnowsze wątki z tej grupy
- Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- w Polsce jest kryzys
- mBank mKsiegowosc
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
- PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- Prawdziwy/fałszywy bank
- Velo dał mi bezpłatny debet...
- Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- zloto
Najnowsze wątki
- 2024-12-03 Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-15 Prawdziwy/fałszywy bank
- 2024-10-13 Velo dał mi bezpłatny debet...
- 2024-10-07 Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- 2024-10-05 Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-03 zloto