    From: wek <w...@e...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mBank, DomBank, Open Finace i kredyt hipotrczny w CHF
    Date: Mon, 27 Feb 2006 15:36:37 +0100

    > coś chyba ten złotówkowy kredyt jest za bardzo gloryfikowany
    >
    > przy założeniu 5,4 % w PLN i 2,6 w CHF i frank po 2,4 PLN
    >
    > 120tys/240 rat = 500 zł raty kapitałowej miesięcznie
    > i do tego 540 części odsetkowej ( zakładam rate malejącą )
    > czyli razem 1040 i powoli maleje do 500 zł w ostatnim roku kredytowania
    >
    > we franku mamy 50 tys CHF/240 = 208 CHF na miesiąc
    > i do tego 108 CHF odsetek czyli 316 CHF raty co daje w złotówkach
    >
    > przy kursie 2.4 758 PLN
    > przy kursie 3.0 948 PLN
    >
    > oczywiście pominąłem tu spread i zmiany oprocentowania które występują w
> [...]

    dokladnie wlasnie takie zalozenia przyjalem i biore w CHF
    wczesniejsza splate zakladam, ale za nie przez najblizsze 5 lat, wiec
    generalnie moge sobie gdybac, co bedzie za te 5 lat, bo rownie dobrze
    moge na jednym stracic jak i zyskac, a jak bedzie bardzo niekorzystnie,
    to nie bede splacal wczesniej i juz a pieniadze sobie wrzuce w jakies
    fundusze (jezeli jeszcze za 5 lat beda sie oplacac :-)