    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [mBank] MasterCard Debit Naklejka (bezpłatna)
    Date: Tue, 30 Oct 2012 12:35:09 +0100

    "Mateusz Papiernik" 508f0976$0$1295$6...@n...neostrada.pl

    > ...i znowu narzekanie na oplaty, ktorych nie ma, jesli sie uzywa kart. A
    > jak sie ich nie uzywa, to po cholere w ogole je miec?

    -- Dlaczego nie zwiedzasz świata?
    -- Bo nie mam pieniędzy.

    Moja matka ma biuro rachunkowe, ale nie ma klientów.

    Jadę sobie samochodem, choć nie mam paliwa...

    Nieużywane karty zazwyczaj oznacza jej uważnie
    sporadyczne, nie zaś nieużywanie stuprocentowe.

    > Dla ozdoby w portfelu?

    Nierzadko coś ma wartość tylko dlatego, iż MOŻE być użyte,
    choć nie jest używane. Mając kredytówkę w kieszeni, pójdę
    do sklepu -- choć nic nie kupię (więc i nie użyję tej
    karty) być może jednak coś ,,wyniosę'' z tego sklepu,
    choćby świadomość braku tego, na czym mi zależy.

    Takoż z telefonem. Gdy nie dzwoni, ale jest w zasięgu,
    milczeniem swym mówi, że nikt do mnie nie dobija się?
    Nie tylko mówi, że nikt do mnie nie dzwoni, ale także
    daje ludziom możliwość zadzwonienia do mnie.

    -=-

    ,,Posiadanie'' karty to imo żadna inwestycja. Nie chcę
    kalkulować aż tak drastycznie -- biorę kartę, więc mogę
    jej użyć, dzięki czemu mogę coś zyskać... Chcę mieć karty
    dla swoistej zabawy, dla przyjemności życiowej -- a nuż
    taka karta się przyda. Czy ja muszę żyć w makabrycznym
    stresie? -- gdzie nieużycie karty jest karalne...

    > No - Ci, ktorym sie chce chrzanic z migracjami z bankow ktore dzialaja
    > do innych, ktore prawie dzialaja (patrz Twoj wlasny post o Synku wyzej),

    Bankozmian jest koniecznością. :) Gdy przed laty ,,przyzwyczaiłem się''
    do PeKaO SA do tego stopnia, iż przyniosłem czyste druki w miejsce
    podstawionych mi przez bank kserokopii kserokopii (niemal zupełnie
    nieczytelnych) bank odebrał mi prawo do decydowania o moich pieniądzach
    i uznał, że nie ja będę decydował, ale?... Mój ojciec, którego ów bank
    okradnie... (uznać uznał, ale nie zdołał zrealizować swego łajdackiego zamiaru)

    Aby było jasne -- bank odrzucił moje druki. (mogłem je dać za freeko
    w formie ,,czytalnej''/zrozumiałej przez drukarnie, czy dla drukarni)
    Opracowanie takowych jest kosztowne, bank nie ma :) szmalu na takowe
    opracowania (więc daje Szanownym swym Klientom niemal bezużyteczne, bo
    nieczytelne, zamazane ,,kserodruki'') ale mojej bezpłatnej usłużności
    nie przyjął i :) kazał mi użyć niemal nieczytelnych ,,kserodruków'',
    choć moje druki były dokładną (z dokładnością rzędu 0.1 mm) kopią
    tego, co dostałem z banku, ale pozbawioną smug, plam itp. dodatków...

    Inne banki (co najmniej z życzliwością) przyjmowały moją nadgorliwość.
    TP SA przyjęła nie tyle z życzliwością, co z życzliwym zdumieniem,
    delikatnie zauważając, iż mogłaby... kupić te druki ode mnie...
    Lub choćby wziąć je ode mnie w rozliczeniu... :) Finansowym lub
    podobnym do finansowego, na przykład życzliwie traktując jakąś
    moją potrzebę. :)

    > to na pewno juz przemigrowali. ;-) Popatrzmy prawdzie w oczy - dwie
    > godziny (lub wiecej) bawienia sie z papierkologia zeby otworzyc nowy
    > rachunek i zmienic swoje przyzwyczajenia jest warte w przeliczeniu na
    > zlotowki przynajmniej tyle co 10 lat oplat za karte.

    Wiesz... Jeden uczy się nowego interfejsu w czasie 5 sekund,
    inny zaś -- 5 dni... A jeszcze inny umierając z nudów,
    ucałuje tego, kto go zmusza do zmiany przyzwyczajeń. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'